Vertaistuesta voimaa suruun – kurssi leskille ja lapsille

Milloin?
2.–4.12.2022

Missä?
Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?
Kurssi on tarkoitettu läheisensä syöpäkuoleman kokeneille leskille ja heidän lapsilleen. Kurssi on suunnattu korkeintaan kaksi vuotta sitten leskeksi jääneille. Kurssi tarjoaa tukea omien voimavarojen vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Lapsille järjestetään omaa ohjattua toimintaa.

Mitä?
Kurssi toteutetaan kolmen päivän internaattikuntoutuksena. Ammattilaisten johdolla käydään läpi surun vaiheet: tunnistaminen, ymmärtäminen ja käsitteleminen. Kurssilla osallistujia autetaan pääsemään elämässä eteenpäin ja löytämään voimavaroja tulevaisuuteen. Aikuisten ryhmätoimintojen aikana lapsilla on omaa ohjattua toimintaa sekä mahdollisuus käsitellä vanhemman menetystä vertaisryhmässä. Lasten ikä ja kehitystaso huomioidaan toiminnassa. Ohjaajina perhetyön asiantuntija sekä lastenohjaajat.

Ohjaajat
Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Hakuohjeet
Hae kurssille täyttämällä sähköinen hakulomake. Voit hakea myös täyttämällä paperisen hakulomakkeen, joka postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 2.11.2022.

Täytä sähköinen hakulomake

Lataa hakemuslomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta
Kurssille valitaan 8 perhettä hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657 610.

Lue lisää kursseista