Liikunta

Liikunta edistää syövästä kuntoutumista ja nopeuttaa hoidoista toipumista. Se vähentää hoitojen haittoja ja lisää arjen hyvinvointia. Lähde liikkumaan!

Etäliikunta

Etäliikunta on kesätauolla ja jatkuu syksyllä. Löydät aikaisempien kausien lihasvoimaharjoittelu- ja rentoutustuokiot Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen YouTube-kanavalta. Lihasvoimaharjoitukset on toteutettu yhteistyössä Turun AMK:n opiskelijoiden kanssa.

Alla svenskspråkiga motionsvideon hittar du på Österbottens Cancerföreningens Youtubekanal. Motionspassen har olika teman, bland annat Core, rörlighet och yoga. Motionspassen lämpar sig för cancerpatienter i vårdens olika skeden.

Jenni Vaskelainen, terveyden edistämisen asiantuntija
jenni.vaskelainen@lssy.fi

Etäliikuntapalvelun tarjoavat Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Satakunnan Syöpäyhdistys, Pohjanmaan Syöpäyhdistys, Rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ja Colores – Suomen Suolistosyöpäyhdistys ry.

Yhteiskävelyt

Lähde liikkumaan ja tapaamaan muita saman kokeneita! Yhteiskävelyt on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville. Kävelyitä ohjaavat Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vapaaehtoiset.

Jokioinen
Kävely Jokioisilla maanantaisin. Lähtö Kunnantalon kohtaamispaikalta klo 18. Mukaan voi ottaa puolison tai ystävän sekä kävelysauvat. Reitti vaihtelee.

Mindful Body

Mindful Body on kotimainen liikuntalaji, joka yhdistää kehon ja mielen hyvinvoinnin. Tunneilla opitaan tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä ja kiputiloja sekä työstämään niitä pois. Ohjaajana toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Mia Kuusisto.

Tunnit pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa torstaina 5.9., 19.9., 26.9., 3.10., 31.10., 7.11., 21.11. ja 5.12. klo 16.00–17.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta. Tunneille on hyvä pukeutua rentoihin jumppavaatteisiin. Myös villasukat, vesipullo ja jumppamatto on suositeltava ottaa mukaan.

Ajalla 5.9.–3.10. fysiologisena teemana on niska & hartia ja psykologisena rentoudu. Ajalla 31.10.–5.12. fysiologisena teemana on alaselkä & kylki ja psykologisena tila.

Keskus sijaitsee Turun Hirvensalossa, osoitteessa Seiskarinkatu 35, 20900 Turku.

Äänimaljarentoutus

Haluatko päästää irti jännityksestä, huolista ja arjen kiireestä? Äänimaljojen lempeä värähtely johdattaa kehosi ja mielesi syvään rentoutumiseen. Unohda hetkeksi kaikki muu, tule äänimaljarentoutukseen ja voit vain olla ja keskittyä itseesi. Ohjaajana toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Teija Kemppainen.

Äänimaljarentoutus pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa torstaina 5.9., 26.9., 10.10., 31.10., 14.11., 28.11. ja 5.12. klo 17.00–17.45. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta. Pukeudu lämpimästi ja ota villasukat ja juomapullo mukaan. Patjat, tyynyt sekä huovat ovat valmiina, mutta halutessasi voit ottaa omat mukaan.

Tanssimix

Liiku eri tanssityylien tahtiin tanssimix-tunnilla! Yksinkertaisia askelkuvioita sisältävä helppo, hauska ja rentouttava tunti sopii kaikenkuntoisille liikkujille.

Tunti pidetään Meri-Karinassa maanantaina 2.9., 16.9., 23.9., 30.9., 14.10., 28.10., 4.11., 18.11. ja 2.12. klo 17.00–18.00. Hinta: 10 €/kerta, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet 5 €/kerta. Pukeudu rentoihin jumppa- tai tanssivaatteisiin ja ota vesipullo mukaan.

Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jonka jälkeen se etenee musiikkikappale kerrallaan tyylistä ja tunnelmasta toiseen. Mukana on esimerkiksi salsaa, bollywoodia, afrotanssia, moderni tanssia ja reggaetonia. Tunnin lopuksi on loppurentoutus. Aikaisempaa tanssi- tai liikuntataustaa ei tarvita.

Kuntosalivuorot

Haluisitko kehittää lihaskuntoa? Treenaa omatoimisesti kuntosalivuorolla Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa!

Kuntosalivuoro maanantaisin kello 9–10 ja keskiviikkoisin kello 18.30–20.00 yhdistyksen jäsenille ja lauantaisin kello 9.00–12.00 syöpään sairastuneille.

Hinta 4 euroa/kerta. Saapuessasi kuntosalille ilmoittaudu ja maksa maksu Meri-Karinan infoon. Voimassa olevaa jäsenkorttia näyttämällä vuoro on maksuton. Meri-Karina sijaitsee osoitteessa Seiskarinkatu 35, Turku.

Allasjumppa

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet voivat osallistua Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin jäsenhintaan.

Allasjumppa kylpylähotelli Caribiassa keskiviikkoisin 4.9.–11.12.2024 klo 19.00–19.45. Jumppaa ei ole syyslomaviikon keskiviikkona 16.10. Kauden osallistumismaksu 102,20 € / 14 kertaa.

Ilmoittaudu tästä linkistä. Ilmoittautuminen on sitova. Voit ilmoittautua myös puhelimitse 040 351 3833, sähköpostitse toimisto@nivelposti.fi tai käymällä nivelyhdistyksen toimistolla Lonttisissa (Lonttistentie 9 B 15, Turku).

Ryhmä käynnistyy, mikäli ennakkoon ilmoittautuneita on riittävästi. Mikäli ryhmä toteutuu ja siinä on tilaa, voi siihen ilmoittautua myös kesken kauden, jolloin kauden osallistumismaksusta vähennetään jo pidetyt kerrat.

Lue lisää allasjumpista.

Muuta liikuntaa