Meren aalloilla – melonnan alkeet tutuiksi ja voimavaraksi, pari-/yksilökurssi

Milloin?

24.–28.8.2020

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?

Sinulle, joka olet sairastanut syövän ja olet jo hyvin toipunut hoidoista. Kaipaat tukea omien voimavarojesi vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Haluat edistää hyvinvointiasi ja kuntoutumistasi muun muassa liikunnan avulla. Olet kiinnostunut melonnasta ja haluat oppia melomaan. Diagnoosisi saamisesta on kulunut mielellään jo vuosi ja jaksat osallistua kurssin päivittäisiin liikunta-aktiviteetteihin.

Mitä?

Tämä kurssi tarjoaa sinulle mahdollisuuden oppia melonnan alkeet sekä mahdollistaa omien voimavarojesi vahvistamisen, tuen saamisen sekä liikunnan ilon löytämisen. Paneudumme melontaan ja laajemmin liikunnan merkitykseen oman toipumisen ja hyvinvoinnin kannalta. Käsittelemme lisäksi omaa henkistä jaksamista. Liikumme yhdessä merellä, keskustelemme ja jaamme tunteita sekä ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Kuva: Frank A. Unger

Keskiviikkona 26.8. Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa nähdään Suomen Kansallisteatterin Kiertuenäyttämön ohjelmistoon kuuluva Klockriketeaternin esitys Joka neljäs. Näytelmä on isän tarina siitä, mitä tapahtuu, kun oma poika sairastuu syöpään. Koskettava monologi kuvaa todenmukaisesti sitä, millaiseksi vuoristoradaksi elämä muuttuu perheenjäsenen sairastuessa vakavasti. Pohjaton suru, absurdi huumori sekä muistot ja arkipäiväiset yksityiskohdat kietoutuvat kokonaiskuvaksi sisäistä myllerrystä läpikäyvästä ihmisestä. Esityksen on tuottanut Klockriketeatern, käsikirjoittanut Benny Haag ja ohjannut Ann-Luise Bertell. Pääosaa näyttelee Carl Alm.

Esitys alkaa klo 15.00, ja se kestää noin 60 minuuttia. Esityksen jälkeen pidetään kahvi- ja keskustelutuokio, jossa on mukana muun muassa Joka neljäs -esityksen näyttelijä Carl Alm. Kurssille osallistuvat ovat tervetulleita seuraamaan esitystä ja osallistumaan kahvi- ja keskustelutuokioon.

Turun Seudun Osuuspankki toimii tilaisuuden mahdollistajana ja sponsorina.

Ohjaaja

Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 24.7.2020.

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 12 osallistujaa hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657610