Palvelut

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa maksuttomia palveluja perheille, joissa vanhempi tai lapsi on kuollut syöpään.

Tunteet verkkoon -etäryhmät

Vanhempansa tai sisaruksensa menettäneille lapsille järjestetään Tunteet verkkoon -etäryhmiä, joissa tehdään yhdessä erilaisia tehtäviä ja pohditaan, miten omaan oloon voi vaikuttaa ja miten omaa oloa voi helpottaa erilaisissa arjen tilanteissa, joissa suru on mukana. Tavoitteena on auttaa ryhmäläisiä tunnistamaan ja vahvistamaan omia voimavarojaan ja selviytymiskeinojaan. Ryhmät ovat maksuttomia ja valtakunnallisia. Tällä hetkellä ei ole alkavia ryhmiä.

Lue lisää Tunteet verkkoon -ryhmistä.

Kurssi läheisensä menettäneille

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää läheisensä syöpäkuoleman kokeneille leskille ja heidän lapsilleen Vertaistuesta voimaa suruun -nimisen kurssin Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa 29.11.–1.12.2024. Kurssi on tarkoitettu leskille, joilla on alaikäisiä lapsia ja leskeytymisestä on kulunut aikaa noin 1–3 vuotta. Kurssi tarjoaa tukea omien voimavarojen vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Kurssi on Veikkauksen tukema ja osallistujille maksuton.

Lue lisää kurssista.

Perhetyön asiantuntija Pia Ilves
044 451 5655, pia.ilves@lssy.fi

Perhetyön asiantuntija voi myös tavata
perheen lapsia tai nuoria. Ota yhteyttä!

Muuta

Miten tukea lasta, kun läheinen on kuollut? Opas läheisille sekä lasten ja nuorten parissa työskenteleville (pdf)
Surevan kohtaaminen – lapsen ja nuoren suru -verkkosivusto
Tutustu Käpy ry:n palveluihin