Palvelut

Vanhempansa syöpään menettäneille nuorille on tarjolla ryhmä, joka auttaa nuoria tunnistamaan ja vahvistamaan omia selvitymiskeinojaan. Leskille ja lapsille suunnattu kurssi puolestaan tarjoaa mahdollisuuden käsitellä surua ammattilaisten johdolla.

Tunteet verkkoon -etäryhmä

Vanhempansa syöpään menettäneille 13–15-vuotiaille nuorille järjestetään maksuton Tunteet verkkoon -etäryhmä, jonka tavoitteena on auttaa ryhmäläisiä tunnistamaan ja vahvistamaan omia selviytymiskeinojaan, voimavarojaan ja vahvuuksiaan.

Ryhmässä tehdään yhdessä erilaisia tehtäviä ja pohditaan, miten omaan oloon voi vaikuttaa ja miten omaa oloa voi helpottaa erilaisissa arjen tilanteissa. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa omaa kokemusta turvallisesti muiden ryhmäläisten kanssa, joilla on samankaltainen menetystausta.

Ryhmä kokoontuu verkossa maanantaisin 27.9.–1.11.2021 klo 17–18, ja siihen tulee ilmoittautua viimeistään 6.9. Ryhmän toteuttaa yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry, Suomen Syöpäyhdistys ry ja Suomen nuoret lesket ry.

Lisätietoja ryhmästä sekä ilmoittautumislomakkeen löydät Kaikki syövästä -sivustolta.

Siirry Kaikki syövästä -sivustolle

Kurssi leskille ja lapsille

Läheisensä syöpäkuoleman kokeneille nuorille leskille ja heidän lapsilleen järjestetään maksuton Vertaistuesta voimaan suruun -kurssi, joka tarjoaa tukea omien voimavarojen vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Kurssi pidetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa 19.–21.11.2021, ja haku kurssille päättyy 19.10.2021.

Lue lisää kurssista ja kurssille hakemisesta

Perhetyön asiantuntija ja lasten ja nuorten tunnetaito-ohjaajaMM Pia Ilves
044 451 5655, pia.ilves@lssy.fi

Perhetyön asiantuntija voi myös tavata perheen lapsia tai nuoria. Ota yhteyttä!

Muuta

Miten tukea lasta, kun läheinen on kuollut? Opas läheisille sekä lasten ja nuorten parissa työskenteleville (pdf)
Surevan kohtaaminen – lapsen ja nuoren suru -verkkosivusto
Tutustu Käpy ry:n palveluihin