Joka neljäs -esitys saapuu Meri-Karinaan – ilmoittaudu katsojaksi

Lisätietoa tapahtumasta

Suomen Kansallisteatterin Kiertuenäyttämön ohjelmistoon kuuluva Klockriketeaternin esitys Joka neljäs saapuu Meri-Karinan hyvinvointikeskukseen 26. elokuuta. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys kutsuu jäsenensä katsomaan esitystä. Neljäkymmentä ensimmäiseksi ilmoittautunutta henkilöä pääsee seuraamaan koskettavaa monologia.

Joka neljäs -näytelmä on isän tarina siitä, mitä tapahtuu, kun oma poika sairastuu syöpään. Koskettava monologi kuvaa todenmukaisesti sitä, millaiseksi vuoristoradaksi elämä muuttuu perheenjäsenen sairastuessa vakavasti. Pohjaton suru, absurdi huumori sekä muistot ja arkipäiväiset yksityiskohdat kietoutuvat hienoksi kokonaiskuvaksi sisäistä myllerrystä läpikäyvästä ihmisestä. Esityksen on tuottanut Klockriketeatern, käsikirjoittanut Benny Haag ja ohjannut Ann-Luise Bertell. Pääosaa näyttelee Carl Alm.

Näytelmä esitetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa keskiviikkona 26. elokuuta. Ennen esityksen alkua on kahvitarjoilu klo 18.00 alkaen. Esitys alkaa klo 18.30. Ilmoittaudu esitykseen tästä. Ensimmäiset 40 ilmoittautunutta Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsentä pääsee katsomaan esitystä. Vapaa sisäänpääsy. Jos olet osallistumassa jommallekummalle 24.–28. elokuuta järjestettävälle kurssille, sinun ei tarvitse ilmoittautua, sillä kurssilaisille järjestetään oma näytös.

Näytös kurssilaisille

Näytöksiä on kaksi, joista ensimmäinen on varattu Meri-Karinan hyvinvointikeskuksen kuntoutuskurssien kuntoutujille ja kursseille osallistuville läheisille. Meri-Karinassa järjestetään 24.–28. elokuuta kaksi syöpäkurssia, joiden osallistujat pääsevät seuraamaan esitystä.

Toinen kursseista on Kelan rahoittama kurssi, joka on tarkoitettu kaikille alle 68-vuotiaille syöpää sairastaville syöpäsairaudesta riippumatta. Kurssille osallistutaan yhdessä puolison tai läheisen kanssa. Lue lisää tästä kurssista ja hae mukaan. Haku on käynnissä niin kauan kuin kurssipaikkoja on jäljellä.

Toinen kurssi on puolestaan Veikkauksen tukema melontateemainen kurssi, joka myös on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville syöpäsairaudesta riippumatta. Kurssille voi osallistua yksin tai yhdessä puolison tai läheisen kanssa. Lue lisää tästä kurssista ja hae mukaan. Haku kurssille päättyy 24.7. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää myös muita maksuttomia kursseja syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Tutustu koko kurssivalikoimaan.

Turun Seudun Osuuspankki toimii molempien tilaisuuksien mahdollistajana ja sponsorina.

Meri-Karinan hyvinvointikeskus

Meri-Karinan hyvinvointikeskus sijaitsee luonnonkauniissa ja merellisessä ympäristössä Turun Hirvensalossa. Keskus tarjoaa ravintola-, kokous- ja juhlapalveluja, ja se toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssikeskuksena. Keskus sijaitsee osoitteessa Seiskarinkatu 35. Meri-Karinaan pääsee julkisilla kulkuvälineillä, ja aivan keskuksen välittömässä läheisyydessä on runsaasti ilmaisia pysäköintipaikkoja. Tutustu Meri-Karinan hyvinvointikeskukseen.