Kansainvälinen lasten syövän päivä

Lisätietoa tapahtumasta

Kansainvälistä lasten syövän päivää vietetään torstaina 15. helmikuuta. Tänä vuonna It´s not over when it´s over Se ei ole ohi, kun se on ohi –kampanjalla halutaan muistuttaa, että tuen tarve jatkuu, vaikka syöpähoidot päättyvät.

Kainsainvälisenä lasten syövän päivänä Turun Kirjastosilta, Naantalin Hautuja-veistos, Kaarinan Kaarina-talo sekä Forssan linja-autoaseman julkisivu valaistaan kullankeltaiseksi lasten syövän tunnuksen, Kultanauhan mukaisesti.

Tiesitkö, että Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen alaisuudessa toimii lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö, joka järjestää lapsisyöpäpotilaille ja heidän perheilleen muun muassa virkistystä, vertaistukea ja infektioriskittömiä tapahtumia?

Tutustu Sykerön-kerhon toimintaan ja lähde mukaan!

Suomessa syöpään sairastuu joka vuosi noin 150 lasta, joista keskimäärin kolme neljästä paranee. Vuosittain 15. helmikuuta vietettävän kansainvälisen lasten syövän päivän tarkoituksena on muistuttaa lasten syöpäsairauksista ja niiden hoidosta.

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerö
Maria Tiira, kerhon puheenjohtaja