Sykerö: #memyselfandi-sisarusleiri

Lisätietoa tapahtumasta

Turun yliopistollinen keskussairaala ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestävät #memyselfandi -päivän syöpää sairastavien lasten sisaruksille. Päivä on tarkoitettu lapsille, joiden sisarukset ovat hoidossa tai seurannassa lasten ja nuorten veri- ja syöpäsairauksien osastolla ja poliklinikalla. Päivä on suunniteltu niin, että ohjelma soveltuu yli 4-vuotiaille. Ohjaajina toimivat LSSY:n lapsiperhekoordinaattori Pia Ilves ja TYKS:n sairaanhoitaja Johanna Viitanen.

Leirillä korostetaan jokaisen sisaruksen ainutlaatuisuutta; teemana on #memyselfandi. Emme päiväleirin aikana korosta sisarusten olevan syöpää sairastavien lasten siskoja tai veljiä, vaan keskitymme sisaruksiin sellaisenaan, yksilöinä. Päivän tavoitteena on auttaa jokaista lasta tunnistamaan omia vahvuuksiaan ja voimavarojaan. Päivä sisältää lounaan.

Ilmoittautuminen sähköpostitse osoitteeseen: sykero@lssy.fi viimeistään sunnuntaina 6.10. Kirjoita viestin aiheeksi sisaruspäivä ja ilmoita viestissä seuraavat tiedot:

1. lapsen nimi / lasten nimet

2. lapsen ikä / lasten iät

3. milloin sisaruksen syöpä on diagnosoitu?

4. mahdolliset lisätiedot, kuten allergiat

Lisätiedot päivästä ilmoitetaan perheille 7.10. mennessä. Lisätietoja: sykero@lssy.fi tai pia.ilves@lssy.fi/044 451 5655 tai johanna.viitanen@tyks.fi