Vertais- ja läheistukihenkilöiden koulutus

Lisätietoa tapahtumasta

Haluaisitko ryhtyä vertais- tai läheistukihenkilöksi? Vertaistukihenkilö on itse sairastanut syövän, kun taas läheistukihenkilöllä ei ole omakohtaista kokemusta  syövän sairastamisesta, vaan hän on ollut sairastuneen läheisen tukena ja vierellä kulkijana.

Vertais- ja läheistukihenkilöiden koulutus järjestetään verkossa maanantaina 8.4., 15.4., 22.4. ja 29.4.2024 klo 17–19. Verkkotapaamisten lisäksi koulutukseen sisältyy itsenäistä työskentelyä Pedanet-verkkoalustalla. Koulutukseen osallistujana sitoudut kaikkiin verkkotapaamisiin sekä siihen, että varaat aikaa itsenäiseen työskentelyyn verkkoalustalla. Osallistuaksesi koulutukseen tarvitset tietokoneen ja verkkoyhteyden, mikrofonin sekä kameran. Teknisiin haasteisiin ja Pedanetin käyttöön on saatavilla opastusta.

Koulutuksessa käsitellään eri aiheita. Maanantaina 8.4. aiheena on Syöpäjärjestöt ja vertaistukitoiminta, maanantaina 15.4. vertais- ja läheistukijan tarina, maanantaina 22.4. kohtaaminen ja vuorovaikutus ja maanantaina 29.4. hyvinvoiva vapaaehtoinen.

Koulutukseen osallistuvat valitaan alkuhaastattelun perusteella. Haastatteluajan sopimiseksi ota yhteyttä yhdistyksen vertaistukitoiminnan koordinaattori Annamari Riveroon viimeistään 3.3. puhelimitse 044 055 1583 tai sähköpostitse annamari.rivero@lssy.fi.

Koulutus on maksuton ja valtakunnallinen, ja sen toteuttavat yhteistyössä Suomen alueelliset syöpäyhdistykset.

Vertaistukitoiminnan koordinaattori Annamari Rivero
annamari.rivero@lssy.fi, 044 055 1583