Loimaalla aloittaa vertaistukiryhmä – tule mukaan!

Kuvassa nainen istuu sohvalla ja hieroo edessään istuvan naisen hartioita.

(5.2.2024)

Haluaisitko tavata muita syöpää sairastavia ja jakaa sairauden herättämiä ajatuksia ja kokemuksia heidän kanssaan? Tervetuloa mukaan vertaistukiryhmään, joka on suunnattu kaikille syöpää sairastaville. Ryhmää ohjaa kaksi koulutettua vertaistukihenkilöä.

Loimaalla aloittaa toimintansa uusi vertaistukiryhmä, joka on suunnattu kaikille syöpää sairastaville ikään tai syöpädiagnoosiin katsomatta. Ryhmässä on mahdollista tavata muita saman kokeneita sekä jakaa sairauden herättämiä tunteita ja ajtuksia sekä kokemuksia syövästä. Kaikki keskustelut oat luottamuksellisia.

Ryhmä kokoontuu tiistaina 13.2. sekä maanantaina 4.3., 8.4., 6.5. ja 3.6. klo 17.00–19.00. Kokoontumispaikkana on Suomen Punaisen Ristin Loimaan osaston toimitila Päiväpirtti, joka sijaitsee osoitteessa Turuntie 13. Ryhmä on avoin, mikä tarkoittaa sitä, että osallistua voi niin moneen tapaamiseen kuin haluaa – ainoastaan yhteen tai vaikka jokaiseen.

Teema auttaa alkuun

Vaikka keskustelu on hyvin vapaamuotoista, jokaisella kerralla on oma teemansa. Tiistaina 13.2. käydään läpi vertaistukiryhmän pelisäännöt ja osallistujien tarinat. Maanantaina 4.3. keskustellaan siitä, miten läheiset käyttäytyvät, kun perheessä sairastutaan vakavasti. Maanantaina 8.4. pohditaan, mistä löytää voimia arjen keskelle, ja maanantaina 6.5. aiheena ovat pelko ja ahdistus ja se miten ne koetaan. Maanantaina 3.6. vuorossa on levyraati, jossa osallistujat kertovat omasta voimabiisistään ja siitä, miten he päätyivät juuri kyseiseen kappaleeseen.

Tapaamisiin tulee ilmoittautua ennakkoon lähettämällä viesti Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vertaistukitoiminnan koordinaattori Annamari Riverolle osoitteeseen annamari.rivero@lssy.fi. Jokaiseen kokoontumiseen otetaan korkeintaan kymmenen henkilöä. Osallistuminen on maksutonta.