Loimaa

Loimaan seudun paikallisosasto järjestää terveyskasvatustilaisuuksia ja erilaisia retkiä toimialueellaan. Lisätietoja paikallislehdistä.

Kuukausitapaaminen

Kokoonnumme yleensä kuukauden viimeisenä maanantaina Loimaan Kaupunginkirkon yläsalissa klo 15–17. Kuukausitapaamiset on tarkoitettu sairastuneille ja heidän läheisilleen.

Muu toiminta

Rinnakkain Loimaalla -keskusteluryhmä rintasyöpää sairastaville

Tavoitteena on löytää yhdessä selviytymiskeinoja ja saada vertaistukea. Mukaan otetaan 8 lähiaikoina rintasyöpään sairastunutta. Ryhmä sulkeutuu aloituskerran jälkeen. Ryhmän ohjauksesta vastaavat syöpäsairaanhoitaja ja ryhmänohjaajat. Ryhmä kokoontuu Loimaan sairaalassa (Seppälänkatu 13–15) perjantaina 20.3., 3.4., 17.4., 8.5., 22.5. ja 5.6. klo 17–19 . Vierailijoina muun mussa rintasyöpähoitaja ja fysioterapeutti. Viimeisellä kerralla tavataan Juvan laavulla grillaten ja nokipannukahvia juoden. Maksutonta. Ilmoittautuminen 2.3. mennessä Pirkko-Liisa Santalalle, p. 02 2657 619 (ti–ke klo 10–15) tai pirkko-liisa.santala@lssy.fi. Kerro ilmoittautuessasi mahdollinen erityisruokavaliosi.

Vesivoimistelua rintasyöpään sairastuneille

Fysioterapeutin ohjaamaa vesivoimistelua Vesihovissa perjantaina 14.2., 28.2., 6.3., 13.3. ja 20.3. (ei vko 8) klo 11.00–11.30 tai 11.40–12.10. Hinta: uimalippu/kerta. Ei ennakkoilmoittautumista.

Loimaan syöpäneuvonta-asema

Asema sijaitsee Tyks Loimaan sairaalan tiloissa, osoitteessa Seppälänkatu 15–17.
Neuvontahoitajan vastaanotto ajanvarauksella.

• oireita koskevaa neuvontaa, terveystietoa ja opastusta: yleinen syöpäneuvonta, syövän periytyvyysneuvonta, rintojen omatarkkailun opastus
  • luomihuolipoliklinikka (jäsenille maksuton, muille 20 €:n toimistomaksulla)
  • rintaproteesit, rintaliivit, uimapuvut