Mäntyluoto ja Reposaari 9.6.2023

Retkellä tutustutaan pitkistä hiekkarannoistaan tunnettuun Poriin, Mäntyluodon mielenkiintoisiin satama-alueisiin, Kallon saaren viehättävään majakkaan ja merivartioasemaan sekä Reposaaren idyllisiin puutalomaisemiin. Reposaari on noin tuhannen asukkaan saari, joka tunnetaan myös lempinimellä Räpsöö. Saarella on pituutta noin kolme kilometriä ja leveyttä puoli kilometriä.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.00. Ajetaan Porin keskustaan, jossa nautitaan kahvit Porin suomalaisella klubilla. Tehdään kaupunkikierros paikallisoppaan johdolla ja jatketaan matkaa Mäntyluodon satamakaupunginosaan. Ajetaan pengertietä pitkin Kallon saareen, jossa sijaitsee Kallon majakka, merivartiosto ja luotsiasema. Jatketaan matkaa oppaan johdolla Hyötytuulen tuulivoimapuiston ja opastuskeskuksen kautta Reposaareen, jossa lounastarjoilu ravintola Merimestassa. Tehdään kävelykierros idyllisissä puutalomaisemissa ja nähdään muun muassa Reposaaren kirkko ja Eino Gröhnin kotitalo. Paluu Turkuun noin klo 18.30.

Matkan hinta

• jäsenet 125 €
  • ei-jäsenet 145 €

Hintaan sisältyy