Mathildedal ja Westers 6.8.2021

Tutustutaan Mathildedalin ruukkikylään ja sen historiaan. Kylä edustaa 1800-luvun ruukkia punamultataloineen, kartanomiljöineen ja vanhoine tehdasrakennuksineen upean luonnon ja meren äärellä. Westersin luomupuutarha Kemiönsaarella tarjoaa puutarhan taikaa: kukkaloistoa ja yrtti-istutuksia upeassa vanhassa maaseutumiljöössä.

Matkaohjelma

Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.30. Ajetaan ensin Perniöön pariskunta Mattssonin omin käsin rakentamaan eksoottiseen Kalliolaakson linnaan, jossa paikan esittely ja kahvitarjoilu. Jatketaan matkaa Mathildedalin kylään Teijossa. Kävelyretken aikana tutustaan ruukkitehdasalueen vanhoihin rakennuksiin ja niiden historiaan oppaan johdolla sekä vieraillaan Teijon tehtaat vuosisatojen saatossa -historianäyttelyssä. Klo 12.00 nautitaan lounas ravintola Ruukin Krouvissa, joka on kunnostettu vanhaan karkaisimorakennukseen. Lounaan jälkeen vapaata aikaa tutustua kylään sekä tehdä ostoksia. Matka jatkuu Kemiön kautta kohti Kiilan kylää. Pysähdys historiallisen Strömman kanavan kohdalla Kemiönsaarella. Westersin luomupuutarhassa opas kertoo eri kasveista, viljelymenetelmistä sekä esittelee tilan. Nautitaan iltapäiväkahvit Westersin kivimakasiinissa ja tutustutaan tilan taidenäyttelyyn. Klo 16.30 lähdetään paluumatkalle ja Turkuun saavutaan noin klo 17.30.

Matkan hinta:

• jäsenet 125 €