Parikurssi suolistosyöpään sairastuneille ja heidän puolisoilleen

Milloin?

26.–30.10.2020

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?

Sinulle, joka olet sairastanut tai sairastat suolistosyöpää. Kaipaat tukea omien voimavarojesi vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Haluat edistää hyvinvointiasi ja kuntoutumistasi muun muassa liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla.

Mitä?

Tämä kurssi tarjoaa sinulle tietoa suolistosyövästä, sen hoidoista ja seurannasta. Kurssi antaa mahdollisuuden omien voimavarojesi vahvistamisen, psykososiaalisen tuen saamiseen sekä työkaluja oman ja puolison tilanteen jäsentämiseen ja käsittelyyn. Paneudumme terveellisen ravinnon ja liikunnan merkitykseen oman toipumisen ja hyvinvoinnin kannalta. Käsittelemme lisäksi sairauden mukanaan tuomia muutoksia seksuaalielämässä ja harjoitellaan uusia rentoutusmenetelmiä. Liikumme yhdessä, keskustelemme ja jaamme tunteita sekä ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Ohjaaja

Moniammatillinen työryhmä: Colores – Suomen Suolistosyöpäyhdistys ry ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 26.9.2020.

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 kuntoutujaa ja heidän puolisot hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657610