Vapaaehtoistoiminnan koulutukset

Vapaaehtoisille järjestetään yhdistyksen toimesta perus- ja täydennyskoulutusta. Peruskoulutusta järjestetään vuosittain Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Ilmoitamme tulevista koulutuksista tällä sivulla!

Kouluttaudu tukihenkilöksi!

Haluaisitko lähteä tekemään arvostettua vapaaehtoista tukityötä? Etsimme vapaaehtoisten joukkoomme tukityöstä kiinnostuneita auttamishaluisia henkilöitä, jotka ovat valmiita kulkemaan hetken matkaa syöpään sairastuneen henkilön tukena. Tukihenkilöiltä edellytetään empatiakykyä, joustavuutta, luotettavuutta sekä sitoutumista tehtävään. Koulutuksen aloittava on itse sairastanut syövän tai hänellä on omakohtainen kokemus läheisen syöpään sairastumisesta ja rinnalla kulkemisesta.

Tukihenkilöille järjestetään tehtäväänsä peruskoulutus syksyllä 2020. Tarkempi päivä ilmoitetaan myöhemmin. Tehtävänkuvaan sisältyy vuosittaisiin täydennys- ja lisäkoulutuksiin sekä toiminnanohjauksiin osallistuminen mahdollisimman ajantasaisen tiedon ja taidon ylläpitämiseksi. Ilmoittaudu tukihenkilökoulutukseen 31.3.2020 mennessä.

Lisätiedot tukihenkilötyöstä ja ilmoittautumiset syksyllä 2020 järjestettävään koulutukseen

• neuvontahoitaja Pirkko-Liisa Santala, pirkko-liisa.santala@lssy.fi tai 02 2657 619 (ti–ke klo 10–15)