Vapaaehtoistoiminnan koulutukset

Vapaaehtoisille järjestetään yhdistyksen toimesta perus- ja täydennyskoulutusta. Peruskoulutusta järjestetään vuosittain Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa. Ilmoitamme tulevista koulutuksista tällä sivulla!

Haluaisitko lähteä tekemään arvostettua vapaaehtoista tukityötä? Etsimme tukityöstä kiinnostuneita auttamishaluisia henkilöitä, jotka ovat valmiita kulkemaan hetken matkaa syöpään sairastuneen henkilön tukena. Tukihenkilöiltä edellytetään empatiakykyä, joustavuutta, luotettavuutta sekä sitoutumista tehtävään. Tukihenkilö on itse sairastanut syövän tai hänellä on omakohtainen kokemus läheisen syöpään sairastumisesta ja rinnalla kulkemisesta. Tukihenkilöille järjestetään tehtäväänsä peruskoulutus.

Ilmoittaudu koulutukseen 31.3.2022 mennessä. Tehtävänkuvaan sisältyy vuosittaisiin täydennys- ja lisäkoulutuksiin sekä toiminnanohjauksiin osallistuminen mahdollisimman ajantasaisen tiedon ja taidon ylläpitämiseksi.

Lisätiedot ja ilmoittatuminen:

Vertaistukityön vastaava sairaanhoitaja Pirkko-Liisa Santala
pirkko-liisa.santala@lssy.fi, 044 451 5511 (ti-ke klo 10–15)