Vapaaehtoistoiminnan koulutukset

Vapaaehtoisille järjestetään yhdistyksen toimesta perus- ja täydennyskoulutusta. Peruskoulutusta järjestetään vuosittain Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa.

Arjen ystävä -toiminta

Haluaisitko ryhtyä arjen ystäväksi syöpää sairastavalle? Arjen ystävä antaa apua ja tukea syöpähoitojen ja toipumisen aikana. Arjen ystävä voi lähteä potilaan mukaan esimerkiksi lenkkipolulle, kahville tai teatteriin.

Välittämistä voi osoittaa monin tavoin: kuuntelemalla ja olemalla läsnä, soittamalla, tarjoamalla käytännön apua ja tekemällä yhdessä arkisia asioita. Ystävätoiminta ei kuitenkaan ole hoiva- eikä hoitotyötä, eikä kodin tai lastenhoitoa. Arjen ystävä ei itse välttämättä ole sairastanut syöpää.

Arjen ystäviksi haluaville järjestetään koulutus yhteistyössä Suomen punaisen ristin kanssa. Koulutus antaa valmiudet toimia vapaaehtoisena Arjen ystävänä syöpäpotilaalle tai hänen läheiselleen. Jos sinulla on kyky kuunnella ja olla läsnä, olet sopiva vapaaehtoiseksi ystäväksi. Erityistaitoja ei tarvita. Ystävätoiminta on tarkoitettu kaikenlaisille ihmisille – nuorille, iäkkäämmille, opiskelijoille, perheellisille, yksineläjille, kaikille sukupuolille. Voit sitoutua toimintaan pidemmäksi aikaa tai osallistua kertaluontoisesti.

Mikäli olet halukas ryhtymään Arjen ystäväksi, olethan yhteydessä yhdistyksen vapaaehtoistoiminnan koordinaattoriin.

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Kati Tilli
kati.tilli@lssy.fi, 02 2657 841