Wiurilan kartano ja Salon taidemuseo Veturitalli 16.8.2024

Kuvassa on Wiurilan kartano.

Wiurilan kartano Halikossa mainitaan historiankirjoissa jo 1400-luvulla. Rakennuksesta löytyy ihastuttava kotimuseo, jossa on esillä Armfelt-suvulla käytössä ollutta esineistöä sekä ainutlaatuinen hevosvaunumuseo, jossa on esillä aikakauden kulkuneuvoja 1800-luvulta lähtien. Vanhoihin viljamakasiineihin, entiseen tervavarastoon sekä holvikellareihin levittäytyy Varsinais-Suomen suurin nykytaiteen näyttely, Wiurilan kesä, jossa on esillä yli kolmenkymmenen taiteilijan teoksia. Ravintola Rikalan Krouvi sijaitsee perinnemaisemassa Rikanlanmäellä, ja Salon keskustassa sijaitsevassa taidemuseo Veturitallissa on esillä vaihtuva taidenäyttely.

Matkaohjelma
Lähtö Turun linja-autoasemalta klo 8.45. Ajetaan Halikkoon. Vieraillaan Wiurilan kartanossa, jossa kahvitarjoilu, opastettu kierros sekä taidenäyttelyihin tutustumista. Näyttelyt julkistetaan alkuvuodesta. Siirrytään Rikalanmäelle, jossa nautitaan pitopöydän antimia tunnelmallisessa Rikalan Krouvissa. Ruokailun jälkeen ajetaan Salon keskustaan, jossa tutustutaan Veturitallin taidenäyttelyyn. Paluu Turkuun noin klo 16.15.

Matkan hinta

• Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen 115 €
  • ei-jäsen 135 €

Hintaan sisältyy

• bussikuljetukset
  • lounas ja kahvitarjoilu
  • sisäänpääsymaksut ja opastukset
  • matkanjohtajan palvelut

Lisätiedot ja varaukset
Matkakerho Matkari
02 2657 913 tai matkari@lssy.fi
Toimisto on avoinna maanantaista torstaihin klo 9.00–15.00.

Voit ilmoittautua matkalle myös täyttämällä sähköisen lomakkeen.

Siirry Matkarin etusivulle

Kuvassa on Wiurilan kartano.