Parikurssi alle 68-vuotiaille syöpää sairastaville

Milloin?

15.19.2.2021 (KELA nro 75145)

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku.

Kenelle?

Sinulle, joka olet sairastanut tai sairastat syöpää. Kurssille valitaan kuntoutujia, joilla sairauden ensivaiheen hoitojakso on loppuvaiheessa, hoito on päättynyt tai hoitojen seurantavaihe on menossa. Kaipaat tukea omien voimavarojesi vahvistamiseen ja motivaatiota hyvään itsehoitoon sekä arjessa jaksamiseen. Haluat edistää hyvinvointiasi ja kuntoutumistasi muun mussa lisätiedon avulla. Kurssille osallistuu myös puolisosi.

Mitä?

Kurssi tarjoaa sinulle tietoa syövästä sen hoidoista ja seurannasta sekä mahdollistaa omien voimavarojesi vahvistamisen ja tuen saamisen. Paneudumme yksilöllisiin tavoitteisiin ja itsehoidon merkitykseen oman toipumisen ja hyvinvoinnin kannalta. Käsittelemme lisäksi omaa ja puolison henkistä jaksamista, liikumme yhdessä, keskustelemme ja jaamme tunteita sekä ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Ohjaaja?

Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä Kelan kuntoutushakemus KU 132. Lisäksi tarvitaan alle vuoden vanha B-lääkärinlausunto tai vastaavat tiedot sisältävä muu lääketieteellinen selvitys. Hakemus liitteineen toimitetaan Kelaan, joka tekee kuntoutuspäätöksen.

Lataa kuntoutushakemus KU132

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 kuntoutujaa ja 10 puolisoa. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657610