Aurinkoagentit liikkeellä Touko-bussilla

Lisätietoa tapahtumasta

Mikä on riittävä suojakerroin? Valitsenko fysikaalisen vai kemiallisen aurinkosuojavoiteen? Mitä UV-indeksi kertoo?

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Aurinkoagentti 2.0 -toiminnan asiantuntijat vastaavat kysymyksiiksi aurinkosuojauksesta! Aurinkoagentit ovat tavattavissa Touko-terveysbussin luona lastenkulttuurikeskus Seikkailupuiston läheisyydessä kello 10–14. Seikkailupuisto sijaitsee Kupittaanpuiston laidalla.

Kyseessä on erityisesti lapsiperheille suunnattu tapahtuma, jossa on saatavilla tietoa lasten aurinkosuojauksesta ja turvallisesta aurinkokäyttäytymisestä. Tapahtumassa voi osallistu pika-arvontaan ja voittaa laadukkaan aurinkosuojavoiteen. Aurinkosuojavoiteet on sponsoroinut Hirvensalon Apteekki.

Aurinkoagentti 2.0 -toiminta

Aurinkoagentti 2.0 on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kehittämää ja toteuttamaa toimintaa, jonka tavoitteena on lisätä lasten, vanhempien ja varhaiskasvatuksen ammattilaisten tietoisuutta auringon riskeistä ja oikeanlaisesta aurinkokäyttäytymisestä.