Roosa nauha -päivä värjää Turun Kirjastosillan vaaleanpunaiseksi

Lisätietoa tapahtumasta

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Turun kaupunki valaisevat Turun Kirjastosillan vaaleanpunaiseksi Roosa nauha -päivän kunniaksi. Sillan valaisu alkaa illan hämärtyessä ja päättyy auringon noustessa. Lähde ihastelemaan kaunista valaistusta!

Uudistunut Roosa nauha -keräys

Sillan valaisemisella yhdistys ja Turun kaupunki haluavat osoittaa tukensa Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräykselle. Uudistunut Roosa nauha -keräys tukee tästä syksystä lähtien kaikkia syöpään sairastuneita. Keräyksen tuotoilla tuetaan rintasyöpätutkimuksen lisäksi myös muiden syöpien tutkimusta. Roosa nauha -tuotoilla tarjotaan sairastuneille ja heidän läheisilleen maksutonta alueellista ja valtakunnallista neuvontapalvelua sekä rahoitetaan periytyvyysneuvontaa. Nauhamyynnillä tuetaan myös potilasosastojen ja -kerhojen toimintaa.

Tänä vuonna Roosa nauha -keräys nostaa esille syöpäalttiuden periytyvyyttä. Noin joka kymmenenteen syöpään liittyy perinnöllinen alttius. Syöpä ei periydy, ainoastaan geenivirhe, joka voi aiheuttaa syövän, periytyy.

Osallistu Roosa nauha -keräykseen

Roosa nauha -keräys on käynnissä 1. marraskuuta saakka. Keräykseen voi osallistua monella tavalla. Keräystä voi tukea esimerkiksi ostamalla Roosa nauhan, Roosa nauha -rannekkeen tai Roosa nauha -kampanjatuotteita tai tekemällä lahjoituksen.

Neljän euron hintaisia Roosa nauhoja myyvät K-ryhmän kaupat, S-ryhmän ketjut ja Lindex sekä alueelliset syöpäyhdistykset ympäri Suomen. Uutuustuotetta Roosa nauha -ranneketta on myynnissä Keskon ja S-ryhmän myymälöissä rajallinen määrä. Rannekkeen hinta on yhdeksän euroa.

Lisätietoja kampanjatuotteista ja lahjoittamisesta löydät osoitteessa www.roosanauha.fi ja www.syopasaatio.fi.