Sykerö: nuorten konemusiikkityöpaja

Lisätietoa tapahtumasta

Tervetuloa Sykerön nuorten konemusiikkityöpajaan! Työpaja on suunnattu kaikille 2007–2013 syntyneille Sykerön soturinuorille ja heidän sisaruksilleen. Maksuttoman työpajan vetäjänä on viime syksynä Sykerön ensimmäisestä konemusiikkityöpajasta tuttu alan pioneeri Ossi Hätönen. Paikkoja on rajoitetusti viidelle ensimmäiselle, joten oma nuori kannattaa ilmoittaa mukaan pikimmiten!

Työpaja järjestetään Hätösen studiolla, osoitteessa Kauppiaskatu 3, 20100 Turku. Sisäänkäynti Kauppiaskatu 1–3 välistä, puutalon jälkeen olevan rautaportin kautta sisäpihalle. Tavataan sisäpihalla! Konemusiikkityöpajaan osallistuvien toivotaan saapuvan paikan päälle 12.45–12.55, jonka jälkeen siirrytään yhdessä studion puolelle.

Työpajan sisältö:

• Tuotantovälineet ja ohjelmat. Mitä erilaista välineistöä käytetään ja tarvitaan konemusiikin tekemiseen: syntetisaattorit, rumpukoneet, ohjelmat ja muut tärkeimmät varusteet.
  • Syntetisaattorin perusteet ja miten niitä ohjelmoidaan. Perehdytään elektronisen äänen ja syntetisaattorien perusteisiin.
  • Ohjelmointi ja lyhyt historia aiheesta.
  • Tuotantotekniikat: miten eri elementeistä kootaan biisi. Käydään läpi useita lähestymistapoja.

Mukaan muistiinpanovälineet tai puhelin, johon kirjoittaa työpajan vetäjän antamia vinkkejä.

Ilmoittautuminen 8.5. klo 18 mennessä sähöpostitse sykero@lssy.fi.

Osallistuminen vain täysin terveenä ja oireettomana. Peruutukset 10.5. klo 14 mennessä Sykerön sähköpostiin. Tämän jälkeiset äkilliset peruutukset tekstiviestitse Sykerön toimikunnan jäsen Olga Laaksoselle, 040 935 1113. Lisätietoja konemusiikkityöpajan sisällöstä voi kysellä suoraan Hätöseltä ossi.hatonen@gmail.com.