Etäliikuntatuokio: tuolijooga

Lisätietoa tapahtumasta

Tiesitkö, että säännöllisestä ja monipuolisesta liikunnasta on hyötyä niin syöpähoitojen aikana kuin niiden jälkeen? Tule liikkumaan yhdessä kanssamme!

Tuolijooga on lempeä, mutta tehokas kehoa ja mieltä tasapainottava menetelmä, jossa yksinkertaiset ja helpot joogaliikkeet yhdistetään oman hengityksen luonnolliseen rytmiin. Joogaliikkeet lisäävät joustavuutta ja liikkuvuutta sekä parantavat ryhtiä. Joogaharjoitus rentouttaa, antaa elinvoimaa ja uudistaa – kun keho rentoutuu, myös mieli rahoittuu. Harjoituksessa liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen; kipua ei saa tuntua. Tuoliksi sopii ryhdikäs selkänojallinen tuoli ilman käsinojia.

Liikuntatuokio järjestetään Teams-ohjelman välityksellä, ja se kestää vain puoli tuntia, joten liikunnan harrastamista saa lisättyä arkeen lähes huomaamatta – harjoittele kotiaskareiden välissä tai pidä töissä taukojumppa. Osallistuminen on maksutonta. Voit ottaa läheisesi mukaan liikkumaan. Tutustu alla oleviin ohjeisiin ja klikkaa itsesi mukaan liikkumaan!

Tutustu Teams-ohjeisiin (pdf)

Osallistu tuokioon tästä linkistä

Saavuthan paikalle noin 5–10 minuuttia ennen tuokion alkamista, jotta ehdit testata yhteyksien toimivuuden.

Tuolijoogatuokio järjestetään torstaista 11.3. lähtien joka toinen torstai klo 12.30–13.00.

Tarjoamme myös muita maksuttomia ja ohjattuja etäliikuntatuokioita. Tarjolla on lihasvoimaharjoittelua vaihtuvin teemoin, lymfa-aineenvaihduntaa aktivoivaa lymfajumppaa sekä faskioiden liikkuvuutta lisäävää FasciaMethod-harjoittelua.

Lue lisää muista ohjatuista tuokioistamme ja tule mukaan!

Jenni Vaskelainen
Projektikoordinaattori
044 4515553, jenni.vaskelainen@lssy.fi

Marianne Himberg
Fysio- ja lymfaterapeutti
marianne.himberg@tyks.fi

Liikuntatuokiot toteuttaa yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus ja Turun yliopistollinen keskussairaala.