Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt jakoi apurahoja 142 900 euroa

Kuvassa on näytepulloja.

(15.12.2021)

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt on myöntänyt syöpätautien tieteelliseen tutkimustyöhön väitöskirja-apurahoja, tutkimusapurahoja sekä matka-apurahan. Lisäksi apurahoja on myönnetty henkilöstön koulutukseen ja koulutustilaisuuden järjestämiseen.

Neljälletoista tutkijalle jaettiin 4 000 euron suuruinen väitöskirja-apuraha, kolmelle tutkijalle 10 000 euron, kahdelle 15 000 euron ja yhdelle 20 000 euron suuruinen tutkimusapuraha. Lisäksi yhdelle tutkijalle myönnettiin 1 200 euron suuruinen matka-apuraha.

Turun yliopistollisen keskussairaalan Naistenklinikalle myönnettiin 1 700 euron suuruinen apuraha koulutustilaisuuden järjestämiseen. Lisäksi Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen henkilöstön koulutukseen myönnettiin 4 000 euron suuruinen apuraha. Yhteensä apurahoja jaettiin 142 900 euroa.

Apurahoja alueelliseen tutkimukseen

Apurahoja myönsivät Moikoisten Syöväntutkimussäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys. Apurahojen jaosta päätti Moikoisten Syöväntutkimussäätiö apuraha-asiantuntijatyöryhmän esityksestä.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää vuosittain apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön, saattohoitoa koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen.

Kenelle apurahoja myönnettiin? Tutustu taulukkoon, jossa kerrotaan tutkija, tutkimus, myönnetyn apurahan suuruus sekä apurahan myöntänyt rahasto.

Vuonna 2021 myönnetyt apurahat