Eturauhas Open lisäsi tietoisuutta eturauhassyövästä

(15.8.2016)

Suomen eturauhassyöpäyhdistyksen (PROPO) ja Salo Golfin valtakunnallinen turnaus kokosi Salon Golfkeskukseen reippaita golffareita 14. elokuuta. Tapahtumaa oli vahvasti ideoimassa ja järjestämässä Jouko Laxell, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Salon Seudun Paikallisosaston johtokunnan ja PROPOn hallituksen jäsen.

Tapahtuman pelaajamäärä hipoi sataa, kaukaisin osallistuja saapui Seinäjoelta. Sunnuntaiaamu oli harmaa, mutta kierrokselle lähtiessä aurinko näyttäytyi. Tulevaan pelirupeamaan johdatteli Salo Golfin toimitusjohtaja Tomi Paju.

Paikallisen Mehiläisen kanssa mahdollistui edullinen PSA-mittaus halukkaille. Miehet käyttivätkin tilaisuutta hyväkseen. Tietoisuuden lisäämiseksi ajankohtaista syöpäasiaa esitteli Docrates Syöpäsairaalan urologian ylilääkäri, dosentti Martti Ala-Opas.

Kierroksen aikana kisattiin mm. pisimmän driven sijaan “pisimmästä kaaresta”. Tapahtuma päättyi palkintojen jakoon. Jatkoa jo kovasti toivottiin, mahdollisesti heti ensi vuodelle.

Jouko Laxell