Karinakoti tarjoaa myös lyhytaikaista hoitopalvelua

(13.1.2016)

Lounais-Suomen Saattohoitosäätiön ylläpitämä Karinakoti on parantumattomasti sairaiden hoitokoti, mutta se toimii nyt myös syöpää tai muuta pitkäaikaissairautta sairastavien kotihoitopotilaiden lyhytaikaisena hoitopaikkana.

Hoitojakso voi olla tilapäinen tai toistuva ja kestää yhdestä päivästä useampaan viikkoon. Päiväpaikalla voi käydä useampanakin päivänä viikossa esimerkiksi vaikean oiretilanteen tai psyykkisen kriisin vuoksi.

Karinakodin lyhytaikaishoidon tärkeimpiä tavoitteita ovat asiakkaiden turvallinen ja ihmisläheinen hoito sekä tukeminen, toimintakyvyn ylläpitäminen, kotona asumisen mahdollistaminen sekä omaishoitajan levon ja virkistäytymisen toteutuminen. Hoitokoti tarjoaa lisäksi virkistystoimintaa, luovaa ja toiminnallista terapiaa sekä mahdollisuuden saunan ja takkahuoneen käyttöön.

Hoitoon osallistuu moniammatillinen tiimi, johon kuuluvat lääkäri, hoitajat, pappi, muu henkilökunta sekä vapaaehtoiset hoidon arvokkaana lisänä. Hoitoaika, hoidon tarpeet ja sisältö kartoitetaan ja sovitaan aina yksilöllisesti potilaan tarpeiden mukaan.

» Lue lisää uudesta toimintamuodostamme