Koe keväinen Berliini ja Potsdam – lähde Matkarin kanssa matkalle

(14.2.2017)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen omistama Matkari Oy vie matkailijat Berliiniin ja Potsdamiin 28.4.1.5.2017. Matkalla tutustutaan Berliiniin upeisiin nähtävyyksiin, kuten Keisari Wilhelmin muistokirkkoon, Berliinin tuomiokirkkoon sekä pääkatu Kurfürstendammiin.

Tutuiksi tulevat myös Brandenburgin portti sekä hallituskorttelit. Berliinin mielenkiintoiseen ja monivivahteiseen historiaan tutustutaan Story of Berlin -museossa. Museokierroksen jälkeen halukkaat voivat tutustua Zoologischer Garten Berlin -eläintarhaan, joka on eläinlajiensa määrällä mitattuna yksi maailman suurimmista eläintarhoista. Kuuluisa Kurfürstendammin ostoskatu tarjoaa upeat puitteet ostosten tekemiseen.

Matkan aikana tehdään retki Berliinin kyljessä sijaitsevaan, viehättävään Potsdamiin. Kiertoajelulla nähdään muun muassa kaunis vanhakaupunki, pittoreskit Hollantilaiskorttelit sekä vaikuttavan näköinen Sanssoucin linna-alue. Päivän kruunaa illalla nähtävä varieteenäytös Euroopan suurimpiin kuuluvassa Friedrichstadt Palast -revyyteatterissa.

Mukana Matkarin oma matkanjohtaja

Matkan hinta on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenilta 1225 euroa, muilta 1245 euroa. Lisämaksu yhden hengen huoneesta 115 euroa. Matkan hintaan sisältyy lennot TurkuHelsinkiBerliiniHelsinkiTurku Finnairin reittilennolla, kolmen yön majoitus hotellissa kahden hengen huoneessa, kolme aamiaista, kaksi illallista ja yksi lounas, kaupunkikiertoajelu ja Potsdamin-retki suomenkielisen paikallisoppaan johdolla, sisäänpääsymaksut museoon, Sanssoucin linnaan ja revyyteatteriin, kuljetukset ohjelman mukaan sekä matkanjohtajan palvelut. Matkanjohtajana toimii Matkarin oma matkanjohtaja, Telle Tuominen.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Matkari Oy, 02 2657 913, matkari@lssy.fi, Itäinen Pitkäkatu 30, 20700 Turku. Paikkoja on rajoitetusti, joten varaus on syytä tehdän pian.

Tutustu muihin matkaohjelmiin

Tutustu myös muihin Matkarin matkoihin verkkosivuilla. Matkari tekee tänä vuonna yli kolmekymmentä matkaan niin kotimaahan kuin ulkomaillekin. Matkarin mukana pääset muun muassa seuraamaan Mannerheim-oopperaa Ilmajoen Musiikkijuhlille 14.15. kesäkuuta, Kullervo-oopperaa Savonlinnan Oopperajuhlille 12.13. heinäkuuta ja Sillanpää-oopperaa Hämeenkyröön 6. elokuuta.

Pääset tutustumaan myös upeaa Prahaan ja viehättävään Madeiraan, näkemään kauniit linnat ja puutarhat Mälaren-järven rannalla Ruotsissa sekä kokemaan Viron ainutlaatuiset kartanot.  Kulttuurin ystävät pääsevät muun muassa seuraamaan Juurihoito-näytelmää Suomen Kansallisteatteriin, Mielensäpahoittajan Suomi -näytelmää Tampereen Työväenteatteriin ja Mies, joka ei osannut sanoa ei -esitystä Viikinsaaren kesäteatteriin. Kuluvan vuoden aikana tehdään retki myös kiehtovalle Öron linnakesaarelle, lumovoimaselle Isonkarin majakkasaarelle sekä kauniiseen Mathildedalin ruukkikylään. Toimi nopeasti ja varaa omasi!

Matkari Oy järjestää yhteistyössä Pyhän Henrikin ekumeenisen taidekappelin kanssa kaksi matkaa. Maanantaina 22.5. järjestettävällä pyhiinvaellusmatkalla tutustutaan muun mussa marttyyripiispan kuolinpaikkaan Kirkkokarilla,  kappelniityn vanhan kirkon paikkaan, Ristinummen hautausmaahan sekä Pyhän Henrikin kirkkoon ja sen keskiaikaiseen sarkofagiin. Viroon suuntautuvalla luostari- ja taidematkalla 7.9.9. puolestaan tutustutaan kahteen Viron merkittävimpään luostariin ja vieraillaan Kumun ja Tarton museoissa sekä Pôltsamaan linnassa. Tutustu ja varaa omasi!