Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on ottanut käyttöönsä Väestöliiton Hyvä kysymys -verkkopalvelun

(22.12.2020)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on laajentanut etäpalveluidensa tarjontaa ottamalla käyttöön Hyvä kysymys -verkkopalvelun. Hyvä Kysymys on maksuton verkkopalvelu, joka tukee ja kannustaa eri-ikäisiä ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa tarjoamalla luotettavaa ihmissuhde- ja hyvinvointitietoa.

Palvelussa on tarjolla eri aihealueisiin liittyviä artikkeleita, tehtäviä, kursseja, luentoja, podcasteja ja keskusteluryhmiä sekä erilaisia chattejä. Kysymyksiin vastaavat ammattilaiset ja asiantuntijat sekä koulutetut vapaaehtoiset. Palvelun tuottaa ja toteuttaa Väestöliitto ry yhteistyössä järjestöjen kanssa.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on ottanut Hyvä kysymys -verkkopalvelusta ensimmäisenä käyttöön ajanvarauksella toimivan chat-palvelun, jossa pääsee keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa syöpään liittyvistä asioista. Sairaanhoitajan pitämiä päivystyschatteja on tulossa lähiaikoina. Joulukuun vapaat keskusteluajat löytyvät osoitteesta www.hyvakysymys.fi/ajanvarauschat

Ryhmächatit lapsille ja nuorille

Vuonna 2021 Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen palvelutarjonta Hyvä kysymys -alustalla monipuolistuu. Tammikuussa alkavat ryhmächatit lapsille ja nuorille, joiden vanhempi sairastaa syöpää. Chatissa lapset ja nuoret pääsevät keskustelemaan muiden saman kokeneiden kanssa ammattilaisen ollessa aina paikalla.

Lisäksi Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen NIKO-projekti avaa ajanvaraus- ja päivystyschat-palveluita nuorille ja heidän lähiaikuisilleen nuorten terveyden edistämiseen ja nikotiinituotteiden käytön ehkäisyyn liittyen. Myöhemmin palveluiden tarjonta laajenee myös artikkeleihin, luentoihin ja erilaisiin testeihin.

Palvelun käyttö on helppoa. Voit osallistua nimettömänä ilman kirjautumista tai rekisteröityä käyttäjäksi. Lisätietoa Hyvä kysymys -verkkopalvelun käytöstä löydät osoitteesta www.hyvakysymys.fi.