Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen vuoden 2020 apurahat haettavissa

(29.5.2020)

Moikoisten Syöväntutkimussäätiön, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiön ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen apurahat ovat haettavissa.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja Lounais-Suomen ja Ahvenanmaan sekä Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Tänä vuonna apurahoja myönnetään myös saattohoitoa koskevaan tutkimukseen. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja on jaossa yhteensä 110 000 euroa.

Apurahojen hakuaika päättyy 31.8.2020. Hakuohjeet sekä apurahojen hakemisessa käytettävät lomakkeet ovat saatavilla yhdistyksen verkkosivulta.

Myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 10.12.2020.

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain. Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen.

Lisätiedot:
Lounais-Suomen Syöpäyhdistys