Roosa nauha on paras yhteiskunnallinen kampanja

(Syöpäjärjestöt 29.4.2016)

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja palkittiin vuoden 2015 parhaana yhteiskunnallisena kampanjana Mainostajien liiton Adprofit-kilpailussa. Roosa nauha on Syöpäsäätiön tunnetuin keräys ja sillä tuetaan rintasyövän vastaista työtä. Roosa nauha -kampanjan toteutti yhteistyössä Syöpäsäätiön kanssa mainostoimisto dynamo & son.

Adprofit mittaa mainoskampanjoiden tuloksellisuutta eli sitä, miten kampanjat ovat onnistuneet tavoitteissaan. AdProfit-voittajat valitsee ylituomaristo, johon kutsutaan vuosittain edustaja mainostajien, mainostoimistojen, mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen sekä median puolelta

Vuonna 2015 Roosa nauha -keräyksen teemana oli välittäminen – Käsi sydämellä. Roosa nauha designin takana oli muotisuunnittelija Katri Niskanen. Kampanja saavutti ennätyksellisen tuloksen 1,4 miljoonaa euroa.

Syksyn 2016 uusi Roosa nauha ja sen suunnittelija julkistetaan syyskuun lopussa. Varsinainen kampanjakuukausi on lokakuu, jolloin nauhat ja tuotteet tulevat myyntiin kautta maan.

» Lue lisää Syöpäjärjestöjen nettisivuilta