Syöväntorjuntatyön suurmiehestä elämäkerta – hanki omaksi tai lahjaksi!

(30.9.2015)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimitusjohtajana lähes neljän vuosikymmenen mittaisen uran tehneestä sosiaalineuvos Kari Ojalasta on julkaistu elämäkerta.

Teos Ojalan aika on kirjallinen muotokuva syöväntorjuntatyön suurmiehestä. Ojalan toimitusjohtajakautena Lounais-Suomen Syöpäyhdistys nousi Suomen johtavaksi alueelliseksi kansalaisjärjestöksi sekä toiminnan laajuudella että taloudellisin mittarein arvioiden. Tuhannet syöpää sairastavat ja heidän omaisensa ovat tottuneet henkilöimään Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen juuri Kari Ojalaan, joka johti yhdistystä kellon ympäri itseään säästämättä ja loi ennennäkemättömän laajan vaikuttajien verkoston.

Tunnetun turkulaisen radiopersoonan Markku Heikkilän kirjoittama teos kertoo, millainen ihminen on tämä turkulainen yksinhuoltajan poika, josta tuli sosiaalineuvos, lääketieteen kunniatohtori ja ensimmäinen maallikko, joka on palkittu Syöpäjärjestöjen kultaisella ansiomitalilla. Kirja alkaa Ojalan lapsuusmaisemista Parkin kentän liepeillä ja päätyy kuntoutus- ja toimintakortteli Meri-Karinan johtajanhuoneeseen ja vallan kammareihin. Tekstissä ja kirjan kuvituksessa vilahtelee suuri joukko myös muita syöväntorjuntatyön sankareita arvanmyyjistä maaherroihin, kahvinkeittäjästä vuorineuvokseen.

Kirja julkistetaan Turun Kirjamessuilla: Turun Kansallisen Kirjakaupan osasto 56 (A-halli) pe 2.10. klo 11. Lounais-Suomen Syöpäyhdistys on mukana messuilla pe-su 2.–4.10. (B-halli, osasto 12).

Tilaus- ja hintatiedot:
20 €/kpl + toimituskulut 5,90 €/kpl