Taideterapiaryhmä syöpään sairastuneille Vakka-Suomen alueella asuville

(17.2.2018)

Uudessakaupungissa toteutetaan keväällä 2018 taideterapiaryhmä, joka on suunnattu syöpään sairastuneille Vakka-Suomen alueella asuville Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenille. Terapian kesto on kymmenen kertaa, kokoontumiset ovat kerran viikossa kolme tuntia kerrallaan.

Terapiaryhmä antaa kokemuksen nähdyksi ja kuulluksi tulemisesta sekä ajatusten ja tunteiden jakamisesta turvallisessa vertaisryhmässä. Terapian kautta voit löytää tasapainoa haasteelliseen elämäntilanteeseen. Terapia antaa tilaa rehellisille tunteille ja ajatuksille, myös pelolle ja surulle sekä toivolle ja uusille näkökulmille.

Terapian tavoitteena on antaa eheyttäviä ja rikastuttavia kokemuksia sekä kannatella vaikeassa elämänvaiheessa. Ekspressiivinen taideterapia korostaa luovuuden sekä taiteen merkitystä ja sopii kaikille. Aikaisempi kokemus kuvien tekemisestä ei ole tarpeen, eikä kuvia arvostella.

Terapian ajankohta on 15.3.–24.5.2018, torstaisin klo 10–13. Tapaamispaikkana on Ystävän Tupa Uudessakaupungissa osoitteessa Alinenkatu 26.

Kymmenen kerran terapiajakso maksaa osallistujalle 100 €, materiaalit sisältyvät hintaan. Terapeuttina toimii ekspressiivinen taideterapeutti Auli Sormunen.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset: Auli Sormunen, 050 353 1765 tai aulimaarit@gmail.com