Takaisin elämään syöpähoitojen jälkeen – uudet keskusteluryhmät aloittavat syksyllä

Leppäkerttu kävelee lehdellä

(17.6.2020)

Molempien kevään Takaisin elämään -ryhmien kokoontumiset jouduttiin perumaan koronaviruksen vuoksi. Aloitamme syksyllä kaksi uutta keskusteluryhmää. Mukaan ryhmiin ovat tervetulleita niin kevään ryhmiin ilmoittautuneet kuin uudet toiminnasta kiinnostuneet!

Ryhmissä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia siitä, millaista on ollut palata takaisin tavalliseen elämään syöpähoitojen päättymisen jälkeen. Keskusteluissa käydään läpi, miten henkinen ja fyysinen toipuminen ovat sujuneet. Molempia ryhmiä vetää vaativan erityistason psykoterapeutti Florence Schmitt. Hän on tehnyt uransa psykoterapeuttina Turun yliopistollisen keskussairaalan lastenpsykiatrian klinikalla. Hän on myös hoitanut onkologian klinikalla syöpään sairastuneita aikuisia ja heidän alaikäisiä lapsiaan.

Ryhmiä järjestetään kaksi. Molemmat ryhmät on tarkoitettu henkilöille, joiden syöpähoitojen päättymisestä on kulunut enintään noin puoli vuotta. Toinen ryhmä on suunnattu alle 60-vuotiaille, joiden lapset asuvat kotona. Toinen ryhmä on suunnattu yli 60-vuotiaille, joilla ei ole kotona asuvia lapsia. Ryhmät kokoontuvat Turun Hirvensalossa sijaitsevassa Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa viisi kertaa:

Alle 60-vuotiaat, joiden lapset asuvat kotona
2.9., 16.9., 30.9., 14.10. ja 21.10. klo 17.00–18.30

Yli 60-vuotiaat, joilla ei ole kotona asuvia lapsia
2.9., 16.9., 30.9., 14.10. ja 21.10. klo 14.45–16.15

Ilmoittaudu mukaan ryhmään. Molempiin ryhmiin otetaan 8–10 osallistujaa. Ryhmissä käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia. Toiminta on maksutonta.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot
Kurssitoimisto
02 2657 610 tai kurssi@lssy.fi

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää monenlaista toimintaa syöpää sairastaville ja heidän läheisilleen. Tutustu toimintaan ja tule mukaan!

Hyvinvointikeskus Meri-Karina
Hyvinvointikeskus Meri-Karina sijaitsee luonnonkauniissa ja merellisessä ympäristössä Turun Hirvensalossa (Seiskarinkatu 35). Keskus tarjoaa ravintola-, kokous- ja juhlapalveluja, ja se toimii Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssikeskuksena.

Tutustu hyvinvointikeskus Meri-Karinaan