Perhekurssi levinnyttä rintasyöpää sairastaville

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista sairastaa levinnyttä rintasyöpää ja perheessä on alaikäisiä lapsia.

Mitä?

Kurssilla koko perhe saa tukea hyvinvointiin ja jaksamiseen, kun vakava sairaus on jatkuvasti läsnä. Lapsille ja vanhemmille on sekä yhteistä että omaa ohjelmaa. Tavoitteena on tuoda yhteen samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia perheitä ja näin vertaistuen, luentojen sekä yhteisen tekemisen avulla lisätä myös läheisten ymmärrystä sairastavan tilanteesta sekä saada kokemus siitä, että perhe ei ole yksin haastavassa tilanteessa. Tavoitteena on myös tarjota perheille tarpeellinen hengähdystauko arjesta ja mahdollisuus virkistäytymiseen turvallisessa ympäristössä.

Ohjaaja

Kurssin ohjaajina toimivat sairaanhoitajat ja lapsiperhekoordinaattori. Kurssin ohjelmassa on mukana lisäksi muita asiantuntijoita ja lastenohjaajia.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 4.6.2021.

Lataa hakulomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 perhettä hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa

• Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi tai 02 2657610
  • Rintasyöpäyhdistys – Europa Donna Finland ry:n syöpäsairaanhoitaja Miia Merikallio, miia.merikallio@europadonna.fi tai 040 1463750
  • Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen verkkosivu