Perhekurssi syöpää sairastaville alle kouluikäisille, koulunsa aloittaville ja alakouluikäisille

Milloin?

22.–26.2.2021 (KELA nro 75505)

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku.

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa alle kouluikäinen, koulunsa aloittava tai alakouluikäinen lapsi on sairastunut syöpään. Kurssille voivat hakea perheet, jotka ovat kiinnostuneita käsittelemään kurssin teemoja: koko perheen tunteiden käsittely, sairauden vaikutus perhedynamiikkaan sekä perheen voimavarojen ja toimintakyvyn lisääntyminen.

Mitä?

Kurssi tarjoaa perheellesi ajankohtaista tietoa lasten syöpäsairauksista ja niiden hoidoista sekä mahdollistaa koko perheen voimavarojen tunnistamisen ja vahvistamisen. Syöpää sairastavien lasten ja heidän sisarustensa ohjelmaan kuuluu tunnetyöskentelyä sekä sairauden käsittelyä toiminnallisin menetelmin. Kurssilla lapset pääsevät tapaamaan muita samassa tilanteessa olevia.

Vanhemmille tarjotaan muun muassa ajankohtaista tietoa lasten syöpäsairauksista, sairauden vaikutuksista perhedynamiikkaan sekä vertaistukea ja kokemusten jakoa muiden vanhempien kanssa. Ohjelmaan sisältyy myös koko perheen yhteistä ohjelmaa.

Ohjaaja?

Kurssin ohjaajina toimivat sairaanhoitajat ja lapsiperhekoordinaattori. Kurssin ohjelmassa on mukana lisäksi muita asiantuntijoita ja lastenohjaajia.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä Kelan kuntoutushakemus KU 132 tai KU 104. Lisäksi tarvitaan alle vuoden vanha B-lääkärinlausunto tai vastaavat tiedot sisältävä muu lääketieteellinen selvitys. Hakemus liitteineen toimitetaan Kelaan, joka tekee kuntoutuspäätöksen.

Lataa kuntoutushakemus KU 132
Lataa kuntoutushakemus KU 104

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan kahdeksan perhettä. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto, kurssi@lssy.fi, 02 2657610