Vertaistuesta voimaa suruun – kurssi läheisensä syöpäkuoleman kokeneille leskille ja lapsille

Milloin?

19.–21.11.2021

Missä?

Meri-Karinan hyvinvointikeskus, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku

Kenelle?

Kurssi on tarkoitettu läheisensä syöpäkuoleman kokeneille nuorille leskille ja heidän lapsilleen. Kurssi tarjoaa tukea omien voimavarojen vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Lapsille järjestetään omaa ohjattua toimintaa.

Mitä?

Kurssi toteutetaan kolmen päivän internaattikuntoutuksena. Ammattilaisten johdolla käydään läpi surun vaiheet sekä autetaan tunnistamaan, ymmärtämään ja käsittelemään surua. Kurssilla osallistujia autetaan pääsemään elämässä eteenpäin ja löytämään voimavaroja tulevaisuuteen. Lapsilla on omaa ikäryhmäsovellettua toimintaa, jota ohjaa lapsiperhekoordinaattori yhdessä lastenohjaajien kanssa.

Ohjaaja?

Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakulomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 31.10.2021.

Lataa hakemuslomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 8 perhettä hakemuksen perusteella. Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoa