Lounaissuomalaisten Syöpärahastojen vuoden 2019 apurahat ovat haettavissa

(29.5.2019)

Lounaissuomalaiset Syöpärahastot jakavat apurahoja lähes 200 000 euroa.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiön ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen apurahat ovat haettavissa 29.5.2019 alkaen. Lounaissuomalaiset Syöpärahastot myöntävät apurahoja Lounais-Suomen ja Ahvenanmaan sekä Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätauteja koskevaan tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen jatko-opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja sekä matka-apurahoja on jaossa yhteensä 100 000 euroa. Haettavana on myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen tutkimusapuraha vuosiksi 2020–2022.

Apurahojen hakemisessa käytettävät lomakkeet ja tarkemmat hakuohjeet löytyvät osoitteesta www.lounais-suomensyopayhdistys.fi/osallistu/apurahat/

Hakemukset liitteineen toimitetaan sähköpostitse Lounaissuomalaisten Syöpärahastojen hoitokuntien sihteerille, Ville Viitaselle, viimeistään 31.8.2019. Myönnetyistä apurahoista ilmoitetaan asianomaisille joulukuun alkupuolella, ja ne jaetaan Lounaissuomalaisen Syöväntorjuntapäivän tilaisuudessa Turussa 12.12.2019.

Tuloksellinen syövän ehkäisy, varhainen toteaminen sekä potilaan tehokas hoito ja kuntoutus pohjautuvat parhaaseen saatavissa olevaan tietoon ja tutkimukseen. Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntävät apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain. Apurahojen turvin kasvatetaan tulevaisuuden tohtoreita ja syövänvastaisen työn tekijöitä.

Lisätietoja apurahojen hakemisesta:

Ville Viitanen