Sykerön infektioriskitön uimakoulu ja vesipeuhu alkavat 18.2.

(13.2.2017)

Kevään ensimmäinen infektioriskitön uimakoulu ja vesipeuhu järjestetään lauantaina 18.2. Uimakoulu ja vesipeuhu pidetään Hirvensalossa sijaitsevassa Erityisosaamiskeskus Suvituulessa (Suvilinnantie 2, 20900 Turku). Uimakoulu ja vesipeuhu järjestetään kevään aikana myös seuraavina päivinä: 4.3. (Huom! Uimakoulu ja vesipeuhu poikkeuksellisesti klo 12.3014.30, sillä aamulla on Sykerön infektioriskitön elokuvanäytös), 18.3., 1.4., 22.4., 6.5. ja 20.5. Uimaopettajana toimii Linda Saari. Uintivuoroihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Uimakoulu alkaa klo 12 ja kestää puoli tuntia. Uimakoulun jälkeen on noin puolen tunnin mittainen ohjattu vesipeuhu. Uima-allas ja saunatilat ovat sykeröläisten käytössä normaalisti sovittuina päivinä klo 11.3014. Uimakoulu toteutetaan mukana olevien lasten uimataitojen mukaan. Uimakoulun aikana vanhemmat voivat olla mukana auttamassa altaalla tai seuraamassa harjoittelua altaan reunalla, jotta uimakouluun osallistuville taataan rauha harjoitella.

Uinnit ovat turvallisia infektioriskisssä oleville. Asiasta kannattaa kuitenkin  keskustella etukäteen hoitavan vastuulääkärin kanssa. Uinteihin voivat osallistua myös infektioeristyksen ohittaneet perheet, kunhan muistetaan, että uinteihin osallistutaan vain täysin terveinä. Uima-allas ja pesutilat siivotaan lauantaiaamuisin sykeröläisiä varten. Uima-altaan veden lämpötila on noin 30–32 astetta.

Pidetäänhän huolta siitä, että sauna- ja allasosasto jäävät siistiin kuntoon uintien jälkeen. Muistathan myös, että uinteihin osallistutaan vain täysin terveinä.