Perhekurssi perheille, joissa aikuinen sairastaa

Milloin?
15.–19.7.2024

Missä?
Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa (Seiskarinkatu 35, 20900 Turku).

Kenelle?
Kurssi on tarkoitettu perheille, joissa toinen vanhemmista on sairastunut syöpään ja perheessä on alaikäisiä lapsia.

Mitä?
Kurssilla käsitellään henkistä selviytymistä, voimavarojen löytämistä sekä perheen hyvinvointia edistäviä tekijöitä. Kurssin aikana myös pyritään lisäämään ymmärrystä siitä, miten perheenjäsenen vaikea sairaus vaikuttaa lapsen käyttäytymiseen.

Vanhemmille kurssi tarjoaa mahdollisuuden vertaistukeen sekä lisätietoa sairauden vaikutuksesta perhedynamiikkaan. Kurssi myös auttaa vanhempia tunnistamaan omia voimavarojaan. Menetelminä kursseilla käytetään asiantuntija-alustuksia, keskusteluja ja ryhmätyöskentelyä. Lapsille järjestetään ohjattua toimintaa vanhempien ohjelman aikana. Kurssilla on myös koko perheelle suunnattua toimintaa.

Lapsille ja nuorille kurssi tarjoaa mahdollisuuden ryhmäytymiseen ja vertaistuen saamiseen, onnistumisen kokemuksia sekä perheiden yhdessäoloa. Kurssiin sisältyy myös tunnetyöskentely ja vanhemman sairauden käsittelyä toiminnallisten menetelmien avulla. Menetelminä käytetään leikkiä, liikuntaa sekä tunnetyöskentelyn eri työkaluja.

Ohjaajat
Moniammatillinen työryhmä, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ry.

Hakuohjeet
Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen tai paperinen hakemuslomake. Paperinen hakemuslomake postitetaan osoitteeseen: Lounais-Suomen syöpäyhdistys / kurssitoimisto, Seiskarinkatu 35, 20900 Turku. Hakuaika kurssille päättyy 15.6.2024.

Täytä sähköinen hakemuslomake
Lataa hakemuslomake (pdf)

Osallistujien määrä ja valinta
Kurssille valitaan 8–10 perhettä hakemuksen perusteella.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Meri-Karinan kurssitoimisto
kurssi@lssy.fi, 02 2657610