Ilta keuhkosyöpään sairastuneille – ilmoittaudu mukaan

(10.1.2024)

Sairastatko keuhkosyöpää? Haluaisitko tietää lisää hoidoista sekä tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia? Tule keskustelemaan vertaisten sekä asiantuntijoiden kanssa Meri-Karinassa järjestettävään tilaisuuteen torstaina 21. maaliskuuta. Myös läheiset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan! Linkin verkkolomakkeelle löydät sivun lopusta.

Illan aiheina ovat keuhkosyövän hoito, liikuntasuositukset sekä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen tarjoamat palvelut. Yhdistys tukee syöpää sairastavia monin eri tavoin, kuten järjestämällä liikuntaa, kursseja ja vertaistukiryhmiä. Yhdistyksen jäsenet voivat maksutta keskustella yhdistyksen psykologin kanssa sairauden herättämistä ajatuksista ja tunteista.

Tilaisuudessa asiantuntijoina toimivat LT, keuhkosairauksien erikoislääkäri Maria Silvoniemi, sairaanhoitaja Christina Berger ja fysioterapeutti Marianne Himberg. Ilta alkaa kello 17 ja päättyy kello 19.

– Keuhkosyövän hoito, syöpään sairastuneiden liikuntasuositukset ja yhdistyksemme palvelut ovat kehittyneet huomattavasti viime vuosina. Tilaisuudessa on mahdollisuus keskustella asiantuntijoiden kanssa nykyhoidosta, kuntoutumisesta ja syöpäyhdistyksen palveluista sekä tavata vertaisia, Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vastaava hoitaja Teija Kemppainen kertoo

Ilta keuhkosyöpää sairastaville ja heidän läheisilleeen järjestettiin ensimmäisen kerran viime syksynä. Tilaisuus sai lämpimän vastaanoton, minkä vuoksi se halutaan järjestää uudestaan.

– Edelliseen tilaisuuteen osallistuneet perustivat oman WhatsApp-ryhmän, ja he ovat olleet aktiivisesti yhteydessä toisiinsa ja saaneet kaipaamaansa vertaistukea, Kemppainen kertoo ilahtuneena.

Iltaan ovat tervetulleita kaikki, joita keuhkosyöpä koskettaa

Illan aikana on kahvitarjoilu, minkä vuoksi pyydämme ilmoittautumaan 15. maaliskuuta mennessä puhelimitse 044 451 5506 tai sähköpostitse teija.kemppainen@lssy.fi tai täyttämällä tästä verkon ilmoittautumislomake. Tilaisuus on maksuton, ja sinne ovat tervetulleita kaikki, joita keuhkosyöpä koskettaa – osallistuakseen ei tarvitse olla Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsen.

Meri-Karinan sijaitsee Turun Hirvensalossa, osoitteessa Seiskarinkatu 35. Meri-Karinaan pääsee Fölin bussilla numero 54. Keskuksen vieressä on myös runsaasti maksuttomia pysäköintipaikkoja.