Selviytymiskeinoja sopeutumisvalmennuskurssilta

(14.6.2018, päivitetty 29.6.2018)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssitarjonnassa on vielä runsaasti kursseja tälle vuodelle. Tutustu valikoimaan ja täytä hakemus!

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen kuntouttavaa toimintaa sekä virkistyslomia. Sopeutumisvalmennuskurssit ovat kuntoutujalle maksuttomia, virkistyslomat ovat omakustanteisia. Kurssikeskuksena toimii Turussa sijaitseva Meri-Karina.

Sopeutumisvalmennuskursseilla osallistujat pääsevät vaihtamaan kokemuksia ja ajatuksia toisten saman kokeneiden tai samassa elämäntilanteessa olevien kesken. Vertaistuen lisäksi kursseilla etsitään jokaiselle osallistujalle selviytymiskeinoja ja voimavaroja arjessa jaksamisen ja oman hyvinvoinnin tueksi.

Voit tulla Meri-Karinan hyvinvointikeskukseen koko viikoksi tai käydä ns. avokurssia, joka sisältää keskimäärin viisi kokoontumiskertaa, pari tuntia kerrallaan. Kurssien sisällöt vaihtelevat kurssin teeman mukaisesti esimerkiksi hyvinvoinnista kehonhuoltoon tai voimavaroista surun käsittelyyn.

Sopeutumisvalmennuskurssille on suositeltavaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä sairastumisesta tai ajankohtana, joka sopii omaan elämäntilanteeseen ja jolloin tarvitsee tukea kuntoutumiseen. Kurssin tarpeesta ja sopivasta ajankohdasta kannattaa keskustella Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajan, hoitavan lääkärin tai sairaanhoitajan kanssa.

Lisätietoja: