Syksyllä oma ilta keuhkosyöpään sairastuneille – ilmoittaudu mukaan

(6.6.2023)

Miten keuhkosyöpää hoidetaan? Kuinka edistää henkistä hyvinvointia? Millaista liikuntaa voi harrastaa? Näihin kysymyksiin saadaan vastauksia keuhkosyöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen suunnatussa illassa, joka järjestetään Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa keskiviikkona 6. syyskuuta kello 17–19.

Illan aikana kuullaan LT, keuhkosairauksien erikoislääkäri Maria Silvoniemeä, joka kertoo keuhkosyövän nykyhoidosta. Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen psykologi Markus Kirjonen puolestaan kertoo henkisestä hyvinvoinnista ja Turun yliopistollisen keskussairaalan fysioterapeutti Marianne Himberg uusimmista liikuntasuosituksista.

Olemme saaneet sairastuneilta ja heidän läheisiltään toiveen järjestää tällainen tilaisuus. Myös heitä hoitava taho on huomannut tuen tarpeen, kertoo Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vastaava hoitaja Teija Kemppainen.

Keuhkosyövän hoito on kehittynyt huomattavasti viime vuosina.  Myös ennuste on parantunut valtavasti, ja yhä useampi sairastunut elää sairaudesta huolimatta. Tilaisuudessa halutaan antaa lisätietoa, kertoa nykyhoidosta ja antaa henkistä tukea sekä kertoa yhdistyksen palveluista.

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen

Tapahtuma on maksuton ja sinne ovat lämpimästi tervetulleita kaikki aiheesta kiinnostuneet. Kahvitarjoilujen vuoksi tapahtumaan tulee ilmoittautua 1. syyskuuta mennessä joko sähköpostitse, puhelimitse (teija.kemppainen@lssy.fi, 044 451 5506) tai täyttämällä verkon ilmoittautumislomake.

Meri-Karinan hyvinvointikeskus sijaitsee Tun Hirvensalossa, osoitteessa Seiskarinkatu 35. Meri-Karinaan pääsee Fölin bussilla numero 54. Keskuksen vieressä on myös runsaasti maksuttomia pysäköintipaikkoja.