Kuntosalitreeniä ja vertaistukea syöpää sairastaville nuorille aikuisille

Kuvassa on valkoiset kengät, vihreät käsipainot ja kuulokkeet.

(14.2.2024, päivitetty 1.3.2024)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpää sairastaville nuorille aikuisille maksuttomia kuntosalivuoroja. Vuoroilla on mahdollista sekä treenata lihaskuntoa että tavata muita syöpää sairastavia nuoria aikuisia.

Kuntosalivuorot pidetään Kupittaan palloiluhallin oheisharjoittelutilan kuntosalilla ja Meri-Karinan kuntosalilla seuraavasti:

• 17.2. klo 14–16 Kupittaan palloiluhalli
  • 2.3. klo 14–16 Kupittaan palloiluhalli
  • 16.3. klo 14–16 Kupittaan palloiluhalli
  • 30.3. klo 14–16 Kupittaan palloiluhalli
  • 13.4. klo 14–16 Meri-Karinan kuntosali
  • 27.4. klo 14–16 Meri-Karinan kuntosali
  • 11.5. klo 14–16 Meri-Karinan kuntosali
  • 18.5. klo 14–16 Meri-Karinan kuntosali

Halutessaan voi osallistua kaikille vuoroille tai vaikka ainoastaan yhdelle. Vuoroille ilmoittaudutaan verkkolomakkeella. Jokaisella vuorolla on mukana ohjaaja Matias ja vertainen Sara. Kupittaan palloiluhallin oheisharjoittelutilan kuntosali sijaitsee osoitteessa Lemminkäisenkatu 32 A ja Meri-Karinan kuntosali osoitteessa Seiskarinkatu 35.

Säännöllisestä ja monipuolisesta liikunnasta on hyötyä niin syöpähoitojen aikana kuin niiden jälkeen. Liikunta esimerkiksi nopeuttaa hoidoista toipumista ja vähentää hoidoista aiheutuvia haittoja. Tämän vuoksi syöpään sairastuneen on tärkeä pitää yllä lihaskuntoa.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää liikuntaa kaikenikäsille syöpää sairastaville. Tarjolla on muun muassa pilatesta, joogaa sekä tanssia.

Lue lisää liikunnasta täältä.