Lounaissuomalaisten Syöpäjärjestöjen apurahat ovat haettavissa

(1.6.2024)

Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja tieteelliseen tutkimustyöhön sekä kansainväliseen opiskeluun.

Moikoisten Syöväntutkimussäätiö, Lounais-Suomen Saattohoitosäätiö ja Lounais-Suomen Syöpäyhdistys myöntävät apurahoja Lounais-Suomen, Ahvenanmaan ja Lounais-Hämeen alueella tapahtuvaan syöpätautien, saattohoidon sekä syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tukemisen tieteelliseen tutkimukseen ja kansainväliseen opiskeluun. Apurahojen myöntämisessä etusijalla ovat väitöskirjojen tekijät ja nuoret väitelleet syöpätutkijat.

Haettavana on yksivuotisia tutkimusapurahoja, väitöskirja-apurahoja ja matka-apurahoja. Kyseisiä apurahoja jaetaan yhteensä 210 000 euroa. Haettavana on myös kolmivuotinen, yhteensä 90 000 euron suuruinen, tutkimusapuraha vuosiksi 2025–2027 sekä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Turun seudun paikallisosaston myöntämä apuraha. Apurahahaku päättyy lauantaina 31.8.2024.

Hakuohjeet sekä apurahojen hakemisessa käytettävät lomakkeet ovat saatavilla yhdistyksen verkkosivulta. Lounaissuomalaiset Syöpäjärjestöt myöntää apurahoja alueelliseen syöväntutkimustyöhön vuosittain.