Neuvontahoitajat palvelevat maksutta koko kesän

(Syöpäjärjestöt, LSSY 30.5.2018)

Syöpäjärjestöjen neuvontapalvelut on tarkoitettu kaikille, joita syöpään liittyvät asiat mietityttävät. Neuvontahoitajat ovat syöpään erikoistuneita terveydenhuollon ammattilaisia.

Valtakunnalliset neuvontapalvelut ovat auki potilaita ja omaisia varten koko kesän. Hoitajat antavat tietoa ja tukea sairauden eri vaiheissa. Myös Syöpäkipulinja ja Syöpäjärjestöjen etuusneuvonta palvelevat kesällä normaalisti.

Maksutonta puhelinneuvontaa saa numerosta 0800 19414 (ma ja to klo 10–18 sekä ti, ke ja pe klo 10–15). Voit myös lähettää viestin tai toiveen soittopyynnöstä sähköpostiosoitteeseen neuvonta@cancer.fi. Syöpäjärjestöjen neuvontapalveluun voi ottaa yhteyttä mistä päin Suomea tahansa. Hoitajat vastaavat viestiisi mahdollisimman pian.

Syöpäkipulinja on syöpäkipujen hoitoa tukeva puhelinpalvelu. Syöpäkipulinjan asiantuntijat palvelevat syöpäpotilaita ja heidän läheisiään sekä tekevät tarvittaessa yhteistyötä terveydenhuollon henkilöstön kanssa potilaan kipuongelman ratkaisemiseksi. Kysy neuvoa arkisin klo 9–12 numerosta 050 369 6707.

Syöpä tuo mukanaan kysymyksiä ja huolta myös toimeentulosta, korvauksista ja potilaan oikeuksista. Maksuton etuusneuvontapuhelin palvelee keskiviikkoisin klo 15–17 numerossa 0800 411 303

Lisätietoja:

Syöpäyhdistyksen neuvontapiste auki kesäkuussa

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontapiste Tyksin T-sairaalan ensimmäisessä kerroksessa on auki vielä kesäkuun kolmena keskiviikkona klo 9–12, ennen kesätaukoa 27.6.–1.8. Neuvontapisteestä saat tietoa muun muassa Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen järjestämästä kurssi- ja vertaistukitoiminnasta.

Jos sinä tai läheisesi tarvitsette vertaistukihenkilöä tai olet itse kiinnostunut toimimaan tukihenkilönä, ota yhteyttä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen tuki- ja neuvontapalveluihin numeroon 02 2657 619. Vertaistuki on vapaaehtoista ja vastavuoroista kokemusten vaihtoa sekä tukemista samassa elämäntilanteessa olevien tai samoja ongelmia käsittelevien kesken.

Tule kuntoutumaan

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen kurssitarjonnasta löytyy vielä runsaasti kursseja tälle vuodelle. Tutustu kurssivalikoimaan ja ilmoittaudu mukaan!

Yhdistys tarjoaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen kuntouttavaa toimintaa sekä virkistyskursseja. Voit tulla Meri-Karinan hyvinvointikeskukseen koko viikon kurssille tai käydä niin sanottua avokurssia.

Sopeutumisvalmennuskurssille kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä sairastumisesta, kun hoidot ovat jo päättyneet tai päättymässä.

Lisätietoja: