Nuorten päihteidenkäyttö puhutti NIKO-projektin ja Linkki-toiminnan yhteistyötilaisuuksissa 20.3.

(21.3.2018)

Nuoret, nikotiini ja terveys -koulutustilaisuudet tarjosivat tositietoa ja työkaluja ammattilaisille sekä eväitä arkeen vanhemmille.

Koulutusiltapäivässä projektipäällikkö, terveydenedistämisen asiantuntija Minna Salakari kertoi nikotiinituotteiden vaikutuksista nuorten terveyteen ja sairaanhoitaja (YAMK), kouluttaja Jan Holmberg motivoivasta työtavasta ja nuoren kohtaamisesta. Iltatilaisuudessa puolestaan kysyttiin, mitä jokaisen vanhemman tulisi tietää nuorten terveydestä ja päihteiden käytöstä.

NIKO on Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen maaliskuussa 2017 alkanut kaksivuotinen projekti, joka pyrkii edistämään nuorten terveellisiä elämäntapoja ja vähentämään nikotiinituotteiden käyttöä.

» Lisää kuvia tapahtumasta Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen Facebook-sivulla

Nuuska aiheuttaa parantumattomia vaurioita suun limakalvoille.

Mitä on motivoiva työtapa ja mitä se tarkoittaa nuoren kohtaamisessa? Luennoimassa mielenterveys- ja päihdetyön asiantuntija Jan Holmberg.

Nuuskasta on tunnistettu 28 syöpää aiheuttavaa ainetta, muistutti terveydenedistämisen asiantuntija Minna Salakari.