Osallistu syöpään sairastuneiden läheisille tarkoitettuun vertaistukiryhmään – hakuaika päättyy 1.2.2017!

(20.1.2017)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää erilaisia sopeutumisvalmennuskursseja, jotka on suunnattu syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen. Yksi näistä on syöpään sairastuneiden läheisille tarkoitettu vertaistukiryhmä, joka kokoontuu maaliskuusta lähtien Turun Kriisikeskuksen ryhmätiloissa joka toinen keskiviikko. Ensimmäisen kerran ryhmä kokoontuu keskiviikkona 1.3. klo 17–19. Tämän jälkeen ryhmä kokoontuu seuraavasti: 15.3., 29.3., 12.4., 26.4. ja 10.5.2017. Kurssi toteutetaan yhteistyössä Lounais-Suomen Mielenterveysseuran kanssa. Kurssi on osallistujille maksuton.

Kurssi on sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tukema avo-kurssi. Kurssille haetaan Syöpäjärjestöjen omalla hakulomakkeella, joka toimitetaan Meri-Karinan hyvinvointikeskukseen. Hakemus ja tarkemmat ohjeet hakemista varten löydät osoitteesta http://bit.ly/1gqbbOm. Hakuaika kurssille päättyy 1.2.2017, joten toimi ripeästi.

Samaisella verkkosivulla voit tutustua myös muihin tänä vuonna järjestettäviin sopeutumisvalmennuskursseihin. Piakkoin on alkamassa muun muassa iho tai silmämelanoomaan sairastuneille suunnattu parikurssi, alle 68-vuotiaille rintasyöpäpotilaille suunnattu parikurssi sekä syövän sairastaneille keliaakikoille tarkoitettu yksilökurssi.