Selviytymiskeinoja kuntoutuskursseilta – kurssikuvaukset lisätty verkkoon

(3.1.2019)

Haku Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen vuoden 2019 sopeutumisvalmennuskursseille on käynnissä. Kurssit antavat sairastuneelle tietoa syövästä sekä tukevat hänen fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista toipumistaan.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen monipuolista kuntouttavaa toimintaa. Sopeutumisvalmennuskurssien tavoitteena on auttaa selviytymään syövän aiheuttamasta elämänmuutoksesta ja elämään mahdollisimman hyvää elämää syövästä huolimatta. Kursseilla osallistujat pääsevät vaihtamaan kokemuksia ja ajatuksia toisten saman kokeneiden tai samassa elämäntilanteessa olevien kesken.

Sopeutumisvalmennukseen kannattaa hakeutua 1–2 vuoden sisällä sairastumisesta, kun hoidot ovat jo päättyneet tai päättymässä. Sopeutumisvalmennuskurssit ovat kuntoutujalle maksuttomia. Kurssikeskuksena toimii Turussa sijaitseva Meri-Karina.

Tutustu vuoden 2019 kurssivalikoimaan ja kurssikohtaisiin kuvauksiin nettisivuillamme. Valitse juuri sinulle sopivin ja hae rohkeasti mukaan!

Avokurssit rintasyöpään sairastuneille alkavat keväällä 2019

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys järjestää useamman päivän kestävien sopeutumisvalmennuskurssien ohella niin sanottuja avokuntoutuskursseja, jotka sisältävät keskimäärin viisi kokoontumiskertaa.

Keskusteluryhmät rintasyöpään sairastuneille toteutetaan Meri-Karinan hyvinvointikeskuksessa Veikkauksen tuella ja yhteistyössä Tyksin rintasyöpäsairaanhoitajien kanssa. Ryhmien tavoitteena on löytää yhdessä selviytymiskeinoja ja saada vertaistukea.

• Nuorten rintasyöpäpotilaiden ryhmä:
    torstai klo 18–20: 17.1., 14.2., 14.3., 25.4., 16.5.2019
  • Yli 45-vuotiaiden rintasyöpäpotilaiden ryhmä:
    torstai klo 18–20: 24.1., 21.2., 21.3., 11.4., 23.5.2019
  • Levinnyttä rintasyöpää sairastavien ryhmä (noin alle 50-v):
    torstai klo 18–20: 31.1., 28.2., 28.3., 2.5., 6.6.2019
  • Levinnyttä rintasyöpää sairastavien ryhmä (noin yli 50-v):
    torstai klo 18–20: 7.2., 7.3., 4.4., 9.5., 13.6.2019

Avokursseille haetaan Syöpäjärjestöjen hakulomakkeella, joka palautetaan Meri-Karinaan (Seiskarinkatu 35, Turku). Mukaan otetaan 10 lähiaikoina rintasyöpään sairastunutta, jotka eivät ole aikaisemmin osallistuneet ryhmiin. Ryhmät sulkeutuvat aloituskerran jälkeen.