Syöpälapsiperheille virkistystä ja vertaistukea

(23.1.2018)

Sykerö-kerhon alkuvuoden kalenteri on täyttynyt monipuolisella ja mukavalla toiminnalla. Monien infektioriskittömien tilaisuuksien järjestäminen mahdollistuu yhteistyökumppaneiden tuella.

Lapsisyöpäpotilasperheille suunnattuun ohjelmaan voi tutustua tarkemmin Sykerön verkkosivuilla ja avoimilla Facebook-sivuilla. Tässä poimintoja tulevasta:

Leo’s leikkimaa leikittää 31.1. Leikkimaa avaa ovensa Porissa ja haluaa kutsua Sykerö- ja Syöpykkä-perheet tutustumaan jättimäiseen maahansa 31.1. klo 15–18, ennen ovien avautumista muille. Tilaisuus on maksuton. Ilmoittaudu mukaan 25.1. mennessä osoitteeseen minna.sookari@gmail.com.

Infektioriskitön aamupäivä HopLopissa 6.2. Turun HopLop (Viilarinkatu 3) on auki vain sykeröläisille klo 9–12. Ilmainen sisäänpääsy. Ilmoitathan osallistumisestanne 5.2. mennessä osoitteeseen sykero@lssy.fi.

Tule mukaan teatterikerhoon! Näyttelijä Alisa Salonen on aloittanut Sykerön yli 6-vuotiaille lapsille suunnatun teatterikerhon tammikuussa. Kerhoa pidetään pääsääntöisesti parittomien viikkojen sunnuntaisin klo 14–15 Meri-Karinassa. Vaikka ensimmäinen kerta on jo ollut, voi kerhoon tulla rohkeasti mukaan ilman erillistä ilmoittautumista. Kerho sopii infektioriskissä oleville, joten flunssaisena ei voi osallistua. Lisätiedot: Alisa Salonen, asalonen87@gmail.com tai 050 346 9885.

Liikuntakerhossa temppuillaan ja palloillaan. Sykerön infektioriskitön liikuntakerho alkaa 7.2. Liikuntakerhoa järjestetään parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 17–18 (alle kouluikäiset) ja klo 18–19 (kouluikäiset) Fight Back Empowering -salissa (Linnankatu 49, Turku. Katso ilmoittautumistiedot Sykerön nettisivuilta. Lisätiedot: Tekla Mirala, tekla.mirala@gmail.com tai Pia Ilves, pia.ilves@lssy.fi, 044 451 5655.

Lastenhoitoapua vailla? Keväällä 2018 Sykerö järjestää jäsenperheilleen infektioriskittömiä lastenhoitopäiviä Meri-Karinassa kuukausittain. Sykerö haluaa tukea perheitä antamalla aikuisille hengähdystauon ja lapsille vertaistensa seuraa. Tarkemmat tiedot ajankohdista sekä ilmoittautumisohjeet lähetetään aina lähempänä lastenhoitopäivää. Lisätiedot: lapsiperhekoordinaattori Pia Ilves, pia.ilves@lssy.fi tai 045 451 5655 (ma ja ke).

Lapsensa menettäneiden ryhmätapaamiset. Lapsensa menettäneille sykeröläisille järjestetään kuusi ryhmätapaamista 8.3. alkaen. Tapaamisissa on tarkoitus jakaa omia lapsen menettämiseen liittyviä kokemuksia ja tunteita vertaisten kanssa keskustelemalla ja pienimuotoisen luovan työskentelyn kautta. Tapaamiset pidetään Meri-Karinassa, ja ohjaajana toimii taideterapeutti Kaisa Haltia. Ilmoittaudu 31.1. mennessä osoitteeseen sykero@lssy.fi.

Sykerö toimii syöpälapsiperheiden tukena

Sykerö järjestää lapsille ja nuorille infektiosuojatusti erilaisia harrastusmahdollisuuksia, teatteria, liikuntaa ja uintia – eli toimintaa, johon ei infektioeristyksessä olisi muuten mahdollisuutta osallistua. Muun muassa kaikki tämä on mahdollista lahjoittajien ansiosta.

Mustat suomenhevoset tekevät hyvää -kalenterikampanjan tuotto, 5 500 euroa, lahjoitettiin Sykerölle 13.1. Lions club Archipelago muisti joulujuhlassa kerhoa 8 000 euron lahjoituksella. Vapaaottelija Minna Grusanderilla on käynnissä huutokauppa, jonka tuotto suunnataan Sykerön toimintaan. Huutokauppa on auki perjantaihin 26.1.2018 klo 16.00 asti. Osallistu ja tue pieniä syöpäpotilaita!