Vesijumppa on tehokasta – ilmoittaudu mukaan!

(12.12.2023, päivitetty 11.1.2024)

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita Turun Seudun Nivelyhdistyksen allasjumppiin edulliseen jäsenhintaan. Kausi on alkanut, mutta mikäli ryhmässä on tilaa, voi siihen ilmoittautua myös kesken kauden. Lyhyempi kausi huomioidaan osallistumismaksussa.

Turun Seudun Nivelyhdistys järjestää Turun kylpylähotelli Caribiassa allasjumpan keskiviikkoisin 10.1.–29.5.2024 klo 19.00–19.45. Keskiviikkona 21.2. ja 1.5. ei ole jumppaa. Koko kauden hinta on 138,70 euroa. Lyhyempi kausi huomioidaan osallistumismaksussa. Tiedustele mahdollisia vapaita paikkoja sähköpostitse toimisto@nivelposti.fi tai puhelimitse 040 351 3833.

Tehokas tapa liikkua

Allasjumppa on tehokas liikuntalaji. Vedessä liikkuessa hapenkulutus on suurempaa kuin maalla, jolloin syke nousee reippaasti. Veden vastus myös pakottaa käyttämään lihaksia tehokkaasti, jolloin lihasvoima parantuu. Allasjumppa kehittää myös koordinaatiota, vähentää lihasjännitystä sekä vahvistaa hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Allasjumpan hyvä puoli on myös se, että sen tehoa on helppo säädellä oman kunnon ja jaksamisen mukaan.

Huomioithan, että kylpylä ei ole esteetön. Kylpylän vastaanottoon kuljetaan pääsisäänkäynnistä portaita pitkin. Allasjumppa järjestetään kuntouintialtaassa, joka sijaitsee kylpylän toisessa kerroksessa. Altaalle ei ole pääsyä hissillä.

Lisätietoja allasjumpista kerrotaan Turun Seudun Nivelyhdistyksen verkkosivulla www.nivelposti.fi/allasjumppa.