Jäsenillat avaavat paikallisosastojen ja potilaskerhojen syyskauden

(6.9.2016)

Turun paikallisosasto pitää syksyn ensimmäisen jäseniltansa Meri-Karinan toiminta- ja palvelukeskuksessa (Seiskarinkatu 35, Turku) tiistaina 13. syyskuuta. Kaikille yhdistyksen jäsenille avoimessa illassa LT Minna Löppönen kertoo onnistuneesta lääkehoidosta ja musiikista vastaa Bellman Ensable -yhtye. Kahvitarjoilu ja arpajaiset. Meri-Karinan tilaisuuksiin pääsee bussilla nro 54, pysäkki on Eerikinkadulla kauppahallia vastapäätä. Paluukuljetus Kauppatorille jäsenillan jälkeen noin iltakahdeksalta.

Forssan paikallisosaston jäsenillassa keskiviikkona 14.9. klo 18 alkaen laulaa ja laulattaa ”Entiset nuoret”. Säännölliset jäsenillat ovat joka kuukauden toinen keskiviikko paikallisosaston omassa toimipisteessä Solukossa (Siurilankatu 28, Forssa).

Etuset-ryhmän (eturauhassyöpäpotilaat ja heidän läheisensä) syksyistä jäsentapaamista vietetään grilli-illan merkeissä torstaina 22.9. klo 18 Meri-Karinassa. Herkuttelun lisäksi ohjelmassa on saunomista, uintia ja yhteislaulua.

Lapsisyöpäpotilasperheiden kerho Sykerön infektioriskittömiä toimintapäiviä järjestetään Meri-Karinassa noin kerran kuukaudessa. Syksyn 2016 ensimmäinen toimintapäivä on lauantaina 15. lokakuuta. Tapahtumien tarkempi ohjelma ja aikataulu ilmoitetaan aina lähempänä ajankohtaa Sykerön nettisivuilla ja sähköpostilla kerhon postituslistalla oleville.

Lounais-Suomen paikallisosastojen ja potilaskerhojen toimintaa ylläpidetään pääsääntöisesti vapaaehtoistyönä. Tarjolla on keskustelua, ryhmätoimintaa, vertaisia ja tukihenkilöitä sekä sovitusti myös yhdistyksen kouluttamia vertaistukijoita. Osastot ja kerhot järjestävät tukitoiminnan lisäksi monenlaista virkistystä. Toimintaa koordinoi erikseen valittu johto- tai toimikunta.

» Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen paikallisosastot ja potilaskerhot